Za nás - diagnóza jednoznačně pomohla. Syn teda není hraniční ale "čistokrevný"
navíc k tomu má dost komplikovanou povahu. Prakticky od narození byl výrazně "jiný", snažila jsem se nenálepkovat, diagnózu nevyhledávala, ale po nástupu na zš nám bylo velmi zkušenou pedagožkou doporučeno specializované vyšetření kvůli AS. Diagnózu dostal během chvíle (u odbornice na PAS), od 2. třídy má asistentku a díky "papíru" fungujeme dobře.
Třeba v družině byla změna velice patrná - zpočátku neustálé stížnosti a snaha napasovat dítě na běžné škatulky, po předložení papíru ho přestali tak tlačit a nechali ho fungovat víceméně k všeobecné spokojenosti.
Syn by ale bez papíru těžko mohl být, občas má fakt zkraty a záseky takové, že by to neprošlo. Takhle je vše ok, znalostma je na samé jedničky a chování ve spolupráci se školou moderujeme a postupujeme. Výuku nijak neblokuje ani dětem nic nedělá
Občas bohužel někdo dopředu posuzuje, třeba v angličtině ho při dělení třídy odmítly dvě učitelky, ale vzala si ho do skupiny třetí učitelka, která se ukázala být naprosto super a se synem výborně vycházeli