Přidat odpověď
Syn má taky "diagnozu AS" - píšu v uvozovkách, neboť by bylo na přesné potvrzení ještě další specialista a pak by měl skutečnou diagnozu. Ale syn nechtěl, nechtěl mít tohle v papírech. A nás rodiče to nenapadlo - choval se sice trochu divně, ale co, my si zvykli a přizpůsobili se, ve škole a ve školce taky. Vyhrotilo se to poté, co změnil ZŠ. A pak jsme to teda u psycholožky, která naopak je moc dobrá, zjistila - teda ona přišla s tím, že to na to vypadá.
A synovi jsem slíbila, že to dál řešit nebudeme, ale on si našel, co to znamená a pochopil, v čem je jiný a proč naráží a proč si s okolím nerozumí. Jeho výhoda je prý vysoká inteligence a maximální snaha se přizpůsobit - chová se naučeně, aby mezi ostatními nevyčníval. On teda vyčnívá i tak, ale kamarádi ho berou takového, jaký je a mezi cizími se chová podle svého "průvodce" - odpozoruje jeho chování.
Ve škole ho berou jako že je poněkud divný, ale chytrý - takže ho prakticky neřeší. Taky nějaký čas chodil k psycholožce a tam on řekl nějaký problém a ona to s ním probrala, aby viděl své reakce a pochopil.
Takže jemu pochopení své diagnozy pomohlo velmi a koneckonců nám taky.
Předchozí