Přidat odpověď
"Napadá mě jedno, zažila jsem učitelku, která na podobné žalování ohledně známky z písemky (Máňa má stejné chyby a přitom lepší známku) , žalujícímu dávala známku o stupeň horší, neb žalovat se nemá a pokud nesouhlasí se známku má za ni jít sám za sebe, ne se ohánět cizí písemkou."
- tak to byla ta učitelka pěkná kr.va, která navíc jistě porušovala klasifikační řád a pokud by si na ni došlápli rodiče spolu s vedením, jistě by jí bylo docela horko
Učitelka by si samozřejmě měla umět obhájit známky. Pokud má někdo stejné chyby a jinou známku, je to jistě divné. Zažila jsem na ZŠ (za socialismu), že se spolužačka přihlásila s tím, že jiná má stejné chyby a lepší známku. Učitelka písemky znovu prohlédla, konstatovala že se zmýlila a jednu chybu v písemce přehlédla, omluvila se, a té u které se přehlédla o stupeň zhoršila známku ... postavila se k tomu obdivuhodně čelem.
Navíc, známka z písemky má odrážet znalosti žáka, ne to, co si učitel myslí o jeho morálním profilu, na tom se snad shodneme.
Jednou nám češtinář vysvětloval, dle jakého klíče známkuje slohy, bylo to pro nás poučné. Bylo to poté, co se části třídy nelíbilo, jakou známku ze slohu dostal jeden ze spolužáků.
Předchozí