| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

GENDEROVÁ IDEOLOGIE, ThDr. Jan Balík, PhD. 2018

Základní postulát teorií gender
- fyzická sexuální rozdílnost není důležitá;
- role mužů a žen lze vykonávat bez rozlišení;
- biologické pohlaví žádným způsobem nepodmiňuje lidské chování a psychologii;
- odmítají mateřství žen a považují ho za přírodní podmíněnost, kterou je třeba překonat, neboť dnes ktomu existují technické možnosti;
- psychologické pohlaví je otázkou výběru a každý člověk se může rozhodnout pro druh sexuálního chování, jaký se mu líbí;
- biologické pohlaví považují za něco epizodického, a tedy mohou existovat muži se ženským tělem a ženy s mužským tělem.

Zdroj genderových teorií
- filosofie: marxismus, materialismus, ateistický existencionalismus a strukturalismus;
- Freudova teorie polymorfní perverzity;
- radikální feminismus ovlivněný marxismem.

K čemu genderové ideologie směřují

„Zamýšlí vetřít se do myšlení individua, aby dokázala přirozenou formou změnit způsob jeho chování ve společnosti. Genderová ideologie se snaží prosadit se totalitním způsobem prostřednictvím uplatňování absolutní moci, zvláště na úrovni nadnárodní, a odtud vstupovat do různých národů a států ovládnutím propagandistických prostředků a prostřednictvím kultury.“
Jorge Scala

Určující principy genderové ideologie

1) Ženy, které se rozhodnou věnovat se svým dětem a rodině, jsou kulturně odcizené a je třeba se snažit vychovávat děvčata, aby se takto nerozhodovala.
2) Ve všech aktivitách musí být mezi muži a ženami parita 50:50 a když tomu tak není, je to zřejmý signál, že existují chyby ve výchově anebo v institucích dochází kdiskriminaci.
3) Pokud se ženy rozhodnou věnovat se přednostně dětem a rodině místo toho, aby šly pracovat mimo domov, bude nemožné dosáhnout parity a muži budou i nadále ovládat společnost. Proto je třeba převychovat ženy, aby se takto nerozhodovaly.
4) Rodina je udržována především postavou matky, což způsobuje, že ona se nemůže stejně intenzívně jako muž věnovat práci mimo domov, a proto je rodina považována za kulturní konstrukci, kterou je třeba odstranit.
5) Žena musí mít stejný sexuální požitek a rozkoš jako muž; to vyžaduje, aby se přijímal potrat a všechny druhy antikoncepce a sexuální styky zároveň byly svobodné na všech svých úrovních podle sexuálních preferencí každého člověka. Všechny sexuální tendence musí být přijímány a každá se má považovat za rozdílný rod. Děti jsou zvány, aby dooblasti sexu začaly být uváděny co nejdříve, experimentovaly, a tak objevily svůj vlastní rod.
6) Pro změnu kulturní mentality vtěchto oblastech je důležité, aby děti nebyly podřízeny svým rodičům a aby se rozhodovaly, zda budou mít pohlavní styky samy nebo s poradou veřejných orgánů (které nejsou povinny sdělovat to rodičům), a to i kdyby se jednalo o mladistvé. Tyto veřejné orgány mohou zajišťovat dodávání
antikoncepčních prostředků pro ně a usnadnit potrat, aniž by se to rodiče dozvěděli.
7) Vyžaduje se, aby děti si mohly užívat sexu neomezeně a bez morálního dozoru rodičů. Proto vněkterých zemích, jako například ve Španělsku, byl až donedávna legální věk pro pohlavní styk 13 let (s ohledem na jeden případ, který měl velký mediální dopad, je to nyní 16 let); rodiče tedy nemohli zabránit své třináctileté dceři, aby měla pohlavní styk s dospělým. I ve Španělsku neplnoletá šestnácti- nebo sedmnáctiletá dívka může jít na potrat bez souhlasu otce a aniž by to rodiče věděli.
Iñaki Guerrero Ostolaza

František: Amoris Laetitia, 56
„Další výzva vyvstává v různých formách ideologie obecně zvané gender, která popírá přirozenou rozdílnost mezi mužem a ženou a jejich vzájemnost. Vykresluje pohlavně nerozlišenou společnost a vyprazdňuje antropologický základ rodiny. Tato ideologie zavádí výchovné projekty a legislativní usměrnění, jež prosazují identitu osob a citovou intimitu v naprosté oproštěnosti od biologické rozdílnosti mezi mužem a ženou. Lidská identita se ponechává na individuální volbě, jež se může časem i měnit. Je zneklidňující, že některé ideologie tohoto typu si nárokují odpovědi na určité, někdy pochopitelné aspirace, se snaží prosadit jako uniformní myšlení, které má ovlivňovat také výchovu dětí.“

Projevy ideologie gender

1) Snaha, aby byla školka povinná od 2 let. Což zatím není.
2) Pojetí rodiny v koncepci rodinné politiky vlády ČR: "Dnešní rodina je totiž velmi rozmanitou kategorií a stále se mění. Tato rozmanitost je důsledkem komplexních a často nových životních situací, kterým rodiny čelí. Rodinu v dnešním světě tvoří jednotlivci a páry s dětmi (biologickými i osvojenými), či bez nich (neplodné i vědomě bezdětné), manželské, registrované, nesezdané, pěstounské i tzv. seskládané, často vícegenerační, a vždy nehledě na jejich pohlaví." (MPSV 2016, s. 2.; Tato definice rodiny byla pak ve výsledném textu koncepce vypuštěna, i když se s ní vtextu počítá.)
3) Sexuální výchova ve školách – tak, jak se děje.
4) Zákony o nediskriminaci.
5) Úmluva Rady Evropy o prevenci a potírání násilí vůči ženám a domácího násilí tzv. Istanbulských dohod.
6) Tlak orgánů EU na prosazování gender podporující zákony.
7) Rozsudek Evropského soudu pro lidská práva ze začátku roku 2018 – ve Švýcarsku nemohou rodiče odhlásit své dítě z výuky sexuální výchovy.

Všímejme si

Politická korektnost - strach znelíbit se někomu či někoho urazit.
Matení pojmů - reprodukční zdraví, nediskriminace, rovnost pohlaví.
Nepřijatelná témata: tradiční rodina, postabortivní syndrom, abortivní charakter hormonální antikoncepce, právo rodičů vychovávat své děti podle svého přesvědčení...
Diktatura menšin – právní privilegia.
Omezování svobody - sledování člověka v zájmu tzv. bezpečnosti.
Pasivita většiny. Tváření se, že se nic neděje.
Lidská práva jako libovůle mocných a ideologů.
Racionální kritici označováni za netolerantní, rasisty, homofoby.
Nehledí se na skutečné dobro a skutečná práva dětí.
Reparativní terapie pro osoby s přitažlivostí ke stejnému pohlaví je zakázána. Smí se jen upevňovat v dotyčných to, co cítí.

Odpověď

Politická a občanská angažovanost
Objevit krásu katolické antropologie
Sociální nauka církve
Teologie těla sv. Jana Pavla II.

Fabrice HADJADJ
„Jsme v situaci, kdy církev a křesťané brání tělesnost a sex. Naprosto jsme se zbavili puritánství a uvědomili jsme si, že sexualita, jak je nám dána, pochází od Boha a má spirituální hodnotu. A to je mimořádný krok vpřed, připravený Janem Pavlem II. Obrana těla a tělesnosti je totiž zvláštnost, která je typickou vlastností křesťanství.“

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 6-6= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.


(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.