Přidat odpověď
Některé ideály má Scio zajímavé, ale ta realita. Je to tak pro děti, které si chtějí odpočinout a hrát si až do devítky. Samozřejmě, že tu budou ze začátku děti šťastné, protože po nich nikdo nic náročného nebude chtít a neskřiví jim vlas. Nevedou se sešity, zápisky, známky, všechno je lážo plážo. Ale je to zodpovědný přístup k dětem? Nemají si děti zvykat postupně na nějakou zátěž, aby pak zvládly střední školu a vůbec život? Scio mělo šanci najít alternativu k příliš přísnému oficiálnímu školství, ale šli do přílišného "neřádu". Svobodné školství se může zvrhnout v to, že se děti i učitelé vyhýbají učení, mluví se o soft skills, podporuje se žvanění a uhýbání povinnostem, a nakonec jsou v bublině mimo realitu - přesně to, co asi pan Šteffl nechtěl, když chtěl, aby jeho žáci reagovali na život a praxi. Děti si volí, co chtějí dělat, a tak často visí na mobilu, točí funny videa, vymalují mobily, žádná dlouhodobá náročná aktivita. Tím se učitelé vzdávají zodpovědnosti vzdělávat. Problematická je posloupnost vzdělání. Děti se nemusí dostat na střední školu, protože neumí základy, a rodiče tak v posledním ročníku Scia budou platit nejen školné, ale i doučovatele. A tím rodiče svým dětem do budoucna mohou spíš ublížit než pomoct. I klasické ZŠ už dnes vyučují zajímavě a s respektem, není to jak kdysi. Je to experiment na dětech, který zaplatí rodiče. Ideologie tady vítězí, i když se rodiče ozvou.
Předchozí