Přidat odpověď
Monty
"Kat,
a co je nadprůměr? Čím ho chceš definovat? "
Tak gaussova křivka Ti poměrně jasně definuje, co je průměr a co nadprůměr. Můžeš to definovat třba podle znalostí ověřených určitým testem.......
Jasně, můžeš argumentovat tím, že na hranicích dochází k podivnému skoku, kdy stačí jeden bod/dosaď si cokoliv jiného/ a najednou už člověk není v průměru ale nadprůměru. Ale to tak holt bývá, no..... Stejně by se smohla rozčilovat, že třeba se 160 cm jsi ještě normálně vysoká a se 159 už podměrečná.....
Průměr je prostě nejčastěji se vyskytující "hodnota" v populaci.
k tomu složení žků dle schopností (nebo inteligence, znalostí) na ZŠ a gymplu bych řekla ještě jedno. Ano, stejně nadané děti můžeš najít na BG stejně jako na ZŠ. Ale pokud bys udělala Gaussovku rozdělení ve všech třídách, ve všech školách, pak její maximum (tedy průměr) bude prostě na ZŠ posunuto k menším schopnostem než u 8G - už jen proto, že ty úplné extrémy s opravdu minimálními schopnostmi/znalostmi se na 8G kvůli přijímačkovému sítu vyskytovat nebudou. To ovšem neznamená, že tam nenajdeš na jednom konci Gaussovky děti stejně nadanné, jako na 8G. Akorát jich bude statisticky zastoupeno méně, protože prostě jejich určité množství odešlo na ty 8G, kde naopak maximum křivky posunují více do těch nadprůměrných hodnot.
Předchozí