Přidat odpověď
Lassie - tak u nás neprojde všechno ve stylu budu na to kašlat a prolezu. Tak to fakt ne. Ale dovolí si tam mnohem víc, děti i rodiče - já protože platím, tak skutečně chci individuální přístup, neexistuje, aby učitel/ka/ dítě odbyla ve stylu - nemám čas, nezajímá mě to, máš tolik a nebudu s tebou diskutovat apod. Dítě má možnost s učitelem i vedením školy diskutovat o čemkoli - třeba i o tom, že se mu zdá hodnocení nespravedlivé, že má třeba pocit, že učitel si tzv. na ono dítě zasedl. Učitelé se musí víc hlídat a musí být spravedliví a kdykoli být připravení obhájit ten či onen postup. Což taky ale neznamená, že žák řekne, že učitel mu dal špatné hodnocení a automaticky dostane lepší - takhle se to neděje. Učitel zdůvodní, vysvětlí svůj postup a domluví se na řešení - u ředitelky jsem kvůli tomu byla jen jednou a to kvůli staršímu synovi, který nebyl schopen se s učitelkou nijak domluvit - muselo se to řešit jinak. Ale ona už naštěstí tam není.
No a pak existují pravidla diskuzí - učitel jedná tak, jakou očekává odezvu - tudíž neřve na děti apod., ale to stejný se očekává od dětí - na druhém stupni už není problém, děti se to učí prakticky od první třídy. Nejvíc pak to naráží v šestý, ale za tu šestku se vyladí a už je to v pohodě.
Předchozí