| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat názor k článku Mé předporodní peripetie - doplněno o porodní a poporodní část!

Milá Janini,

nejsem lékař ani porodník. Jsem jen obyčejný laik, který se snažil prostudovat všechno možné. Mám dvě děti. Než se nám narodila mladší dcerka, jedno miminko jsme ve 12. týdnu přišli. Po této velice bolestné a nepříjmené situaci jsem pročetla, vše,c o mi do ruky přišlo. Plně tě chpu a souhlsím s tebou.
Když jsem pak znovu otěhotněla, byla jsem vděčná za každé vyšetření, za každý test, který vylučoval "problém". Ano 100% jistota zdravého dítěte není nikdy, dokud se děťátko nenarodí. Sami o sobě testy nezaručují zdravé dítě, ale dávají mi možnost volby v případě, že není vše jak má být. Nejsem si totiž vůbec jistá, zda bych měla v sobě dost sil donosit, porodit a vychovat dítě s vážným postižením. Nevím, jak bych se rozhodla, kdyby třema výsledky amniocentézy nedopadly dobře. Ale měla bych volbu. Zjistit postižení až na pordním sále, to už pro mě není volba.
Nikdey bych neměla odvahu rodit doma. Ano 3x může žena porodit jako "po másle" a po 4, může během někoika sekund nastat takový zlom, že je nutný okamžitý zásah. Nikomu neupírám právo rodit doma. Ale na druhou stranu si nejse jistá, zda matky, které se pro toto rozhodnou, jseou připravené nést následky svého rozhodnutí. Nechci a nebudu Johanku a další strašit tím, co se může, to si jsou snad všdomé. Kdo ale bude platit pskytnutou pomoc a nedej bože následné léčení matky nebo dítěte, pokud nepůjde vše tak, jak si ony naplánovaly?

Nechci tvrdit, že je Johanka neinformovaná, že si neuvědomuje co by se mohlo stát. Doufám, že ano. Ale přesto s tebou, Janini, budu souhlasit: "Nevědomost je sladká, ale také slepá."