Mila Aleno,
nevim, jak dloho vyucujete, ale nektere udaje ve Vasem clanku jsou jaksi nepravdive. Napr. pisete: V menších školách, kde není jídelna, děti dostávají svačinu, která se nosí v malém kufříčku (menší než kufřík na výtvarku z dob našeho mládí). Musim oponovat. KAZDA skola MUSI zajistit detem teple obedy a je na rodicich, jestli na ty obedy deti prihlasi ci ne. Nektere skoly maji sve kuchyne, kde vari (nezavisle na velikosti skoly) a ostatni skoly obedy dovazi z kuchyni jinych skol. Pokud jsou rodice na "podpore", pak maji deti skolni obedy zdarma.
Dale pisete: Nevím, jestli tady vůbec existuje instituce Zvláštní školy. Do dneska jsem predpokladala, ze kazdy ucitel je obeznamen s tim, jak to funguje pro deti, ktere potrebuji vice pomoci. Pokud se ukaze, ze dite ma zvysene potreby, pak je umisteno na tzv "School Action Plan" (ve skolce Early Years Action Plan), pokud toto je nedostacujici, pak je na tzv. "School Action Plus" (ve skolce Early Years Action Plus). Pokud ani toto neni dostacujici, pak mistni skolsky urad provede tzv. Assessement a na jeho zaklade vyda (nebo nevyda) diteti papir s nazvem "Statement of Special Educational Needs", kde je presne urceno, kolik a jake pomoci se diteti musi dostat (pocet hodin, kdy bude mit sveho asistenta, logopedii, specialni vyuku na pocitaci atd atd). Nektere deti jsou bezne v normalnich skolach, nektere jsou v "jednotkach" pripojenych ke skole, kde jsou zacleneny do vyuky dle jejich potreb a maji take individualni vyuku (a treba fyzio atd) a nekteri rodice se rozhodnou umistit deti do skol specialnich, kterych je dost velke mnozstvi (a v nekterych deti zustavaji treba cely tyden a domu jezdi na vikendy).
Předchozí