July, právě že školka v cizím jazyce mi nepřijde z hlediska dítěte vůbec jako optimální. Či spíše - měl by rodič navíc dítě posuzovat (podle mého názoru) nejen z hlediska logopedických schopností, ale navíc i dle jeho povahy (na což někteří rodiče neberou moc ohledy, ovšem nemyslím, že by se jednalo i o některou ze čtenářek Rodiny!!!)
Co tím myslím: úzkostné a bojácné dítě, které potřebuje, aby na něj někdo mluvil, uklidňoval ho, vedl ho, radil mu, pomáhal mu. Živě si představuju, jak vyplašené úzkostné tříleté dítě mluvící dosud pouze česky přijde do školky, kde se STRAŠNĚ bojí, a najednou kdosi, koho vidí poprvé, na něj začne mluvit úplně nesrozumitelnou řečí. Rodiče odejdou a zůstanou jen cizí dospělí mluvící nepochopitelným jazykem. Myslím, že kdybych tohle zažila já jako dítě, tak by mě tam už nikdy nikdo nedostal:-(((( A můj syn by z toho měl (jak ho znám) takovej šok, že by se ještě rok počůrával:-((((
M.
Předchozí