Vyjadruji naprosty nesouhlas se Sylvou. Jak to, ze nekdo, kdo se prohlasuje za odbornici, muze napsat, ze je jedno jestli se zacina ucit jazyk ve 3 nebo ve 20ti? Nejsem sice odbornik, ale "venku" jsem stravila nekolik let a videla jsem na vlastni oci jak se s cizim jazykem vyporadavali deti ruznych vekovych skupin. Ty trilete se naucili soucasne materstinu i cizi jazyk jaksi mimochodem, bez potizi a bez problemu. Pravda je, ze tyto deti zacinaji mluvit dele. Bez problemu "prepinaji" mezi CJ a AJ, aniz by vedeli proc. Jejich prizvuk je vynikajici. Setkala jsem se jen s jednim hochem u nehoz doslo ke koktani a zadrhavani (byl trochu hyperaktivni a rychleji mu to myslelo nez mluvilo), ale zvladl to bez pomoci odborniku do nastupu do skoly. I deti kteri se pouze s materskym jazykem ocitli v zahr. ve skolnim veku si s tim poradili velice dobre, a to nejen z rodin intelektualu, ale ve vetsine pripadu i z rodin lidi kteri v zahr. uklizi.
Ale tvrdim, ze cim starsi, tim dele to trvalo, uz tady nekdo psal - nastupuje ostych, mnoho dalsich povinnosti atd. A ve 20ti? To uz je jen drina a mnoho let studia pro vsechny, kteri se nenarodili jako talent na jazyky. Ovsem jak resit vyuku u deti tady doma, to nevim, protoze navstevovani kursu cca 4 hodiny tydne mi pripada tak malo, ze to ani nema cenu. Lepsim resenim by byly skolky, kde se mluvi jen anglicky, ale vzhledem k cene takove skolky by si to jen malokdo mohl dovolit.
Předchozí