Mila Aleno,
v Americe je to velice různé. Každý stát a někdy i každý školní obvod má jiné parametry výuky.
U nás v Carlsbadu (obávám se napsat v Kalifornii, protože vcelku má Kalifornie školní výsledky dost špatné, ale náš obvod je takový ten "vzorový") se množiny učí.
Přesně tak, jak jsi o tom napsala. Prostě se učí matematika trochu jinak, než jsme se ji učily my. Víc se snaží podporovat chápaní abstraktních vzorců,pojmů, logické myšlení a tak...Pro rodiče to samozřejme není moc jednoduché.(Ani pro ty mladší než já). Na začatku každé kapitoly dostaneme dopis, kde nám vysvětlí její cíl, pojmy(abychom mohli pomáhat a nepletli jim hlavu) a děti řeší velmi složité úkoly bez problémů.
Počítat "normálně"- tedy sčítat, odčítat, násobit a dělit se učí také (ve 2. a 3.třídě píšou denně kratičký test na čas, každý podle své úrovně) a jde jim to jako když bičem mrská.
K tomuhle modernějšímu pojetí matematiky se Kalifornie dopracovala po dlouhých letech kritiky, že americké děti jsou v matematice velmi pozadu ve srovnání s evropskými dětmi (což v mnoha případech byla pravda).
Všude v Evropě , kde jsem žila, se množiny učí. Nedělá se kolem toho takové divadlo , asi se tomu také neříká učení množin, ale je to jiná matematika, než jak si ji pamatuju já... A , holky , my opravdu žijeme v jiném století, bez téhle matematiky by nikdy nevznikly počítače. To s "totáčem" nemá co dělat. Nebyl to vynález komunismu, ale potřeba modernější výuky (možná vzatá příliš zhurta a ne moc šikovně, ale ujišťuju vás, že prvky z tohoto způsobu myšlení zůstaly i v dnešní výuce u vás. Pokud ne, není to výhra, ale spíš tragedie a krok zpátky). Nešlo o sovětský vzor, ale o "západní".
Tady se s tím opravdu teprve začíná(poslední tři, čtyři roky). Děti to baví. Problémy stejně jako kdysi v Čechách mají spíš rodiče.
Tady to mají učitelé přírodních věd někdy velmi složité, ale to je na jiné dlouhé povídání.
Aleno, když mi napíšeš na můj e-mail, mohu ti poslat odkazy nebo některé podklady, pokud máš zájem. Věra S.
Předchozí