Milý Míro, české školství nepotřebuje bránit, ale podložit dynamitem a odpálit. Na troskách pak vybudovat znovu. Je kde se inspirovat a nemusí se chodit rovnou až do Ameriky, stačí i do Skandinávie a nebo třeba i ještě blíž do starého dobrého Rakouska, že..
Jinak já jsem na fakultu chodila taky běžně o víkendech a nepotřebovala jsem ani ten dozor, studenti v magisterském studiu měli klíče jak od budovy, tak i od laboratoře atd. Jenže v tom ten rozdíl mezi kvalitou univerzitního vzdělání u nás a v USA netkví.
Ticho a nehnutost není nutnou podmínkou pro získávní vědomostí, ale to jsi si dělal jen legraci, viď? Jestli ne, tak zkus teď o prázdninách nějaký kurs z Lipnice. Mám dojem, že tam existují i kursy speciálně zaměřené na učitele.
Moje dítě by mělo jít do školy za rok a kousek, doufám že začne rovnou ve státech, kde nebude muset jeho velké těšení skončit na první řádce čárek v písance. Má po těžkém porodu míň šikovné ručky, i když jinak je chytrý, jenže kdo ví, jestli paní učitelka by souhlasila. Mého muže, který je dnes špičkovým pracovníkem, chtěla kdysi její kolegyně uskladnit ve zvláštní škole. Proč? dysgrafie a dyslexie...no, neměla na to energii asi...
Nám nebude vadit, že dítko v šesti letech nezvládne krasopis a nebude s zpaměti učit, že: "modrá množina je podmnožinou červené množiny protože"......Naučí se normálně počítat a až trochu doroste, zjistí, že matematika je fascinující a krásná..bude jí chtít rozumět a ne se jí bát. Zrovna tak se může učit krasopisně psát rukou, když mu to bude připadat zajímavé.
A že se bude ze třídy dovolovat na pití a učitel ho nebude bodře poplacávat...no, zaplaťpánbu. Sama si umím vybavit jen máloco lepkavějšího, než falešné a studené pohlazení soudružky učitelky, když třídou defilovala delegace OV KSČ...učí dodnes ta paní a jistě by taky ráda dostala přidáno.
Předchozí