| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat názor k článku Je vhodné spát společně s miminkem?

... vůbec bych si nedovolil o někom předpokládat, že něčemu nerozumí. Vy tomu očividně rozumíte a zdá se že víte jak se podobné statistické výzkumy dělají. Máte pravdu, že se musí srovnávat dva vzorky, ten který se zkoumá a srovnávací vzorek. Ve Skotsku jim opravdu vyšlo, že pro děti mladší 11 týdnů zvyšuje spaní s rodiči riziko SIDS.

Máte pravdu, že některé studie říkají, že spaní s rodiči není prevencí proti SIDS, ale některé to naopak potvrzují. Zeptejte se svého pediatra. Kterých je kolik a kterých je více, nevím, nejsem na to odborník.

ALE JE NUTNÉ TEDY NAPSAT CELÝ ZÁVĚR STUDIE, NE JEN ČÁST !!!!

To že napíšete, že spaní s rodiči zvyšuje riziko SIDS, je sice pravda, ale ne celá. TO PLATÍ JEN PRO DĚTI MLADŠÍ 11 týdnů. PROČ to tak je? Protože jim ve Skotsku ve věkové skupině nad 11 měsíců nevyšly žádné relevantní výsledky. Matematická statistika je vědní obor, který pracuje s pravděpodobností jevů. Málo jevů na tomto světě je s tak vysokou pravděpodobností, že by se o nich dalo říci, že je to jev jistý.

Protože vím, jak se podobné výzkumy dělají a sám jsem v podobných věcech udělal chyby (naštěstí jen v rovině teoretické, ve škole, kde to nemělo pražádný dopad na svět, tedy kromě mé známky), vím jak je důležité pečlivě vybírat vzorek kontrolní, zvažovat kolik dětí v něm bude etc. Nepodezírám skotské pediatry, že by to udělali špatně, ale mohu s velkou jistotou říci, že podobný výzkum může například v České republice vyjít poněkud jinak.