Lída to nakousla, tak to trošku upřesním.
Distribuce knih funguje asi tak, že si velkoobchodník/distributor bere do skladu převážně knihy, které jsou prodejné - o dietách, o celebritách, pseudopsychologické žvásty amerického stylu apod. Ty, u nichž se předpokládá vyšší prodejnost jsou např. vystaveny jako "novinky" nebo "doporučujeme" na viditelném místě. To, co není z obchodního hlediska zajímavé se prostě "jen" někde válí a knihkupec si to buď najde sám, nebo nenajde, neboť ani nehledá.
Nehledá proto, že - on jako koncový spotřebitel je na tom vlastně nejhůř. Bere si do prodejny většinou jen to, co předpokládá, že prodá; nemá nafukovací krám, tudíž nemůže vzít všechno a navíc knížky platí buďto cash nebo fakturou, ale zaplatit je musí, zpátky mu je nikdo nevezme. Tudíž on nese největší riziko. Distributor ne, ten má knihy obyčejně v komisi a co neprodá, to vrátí. Navíc je dobrý vědět, že rabat u knih je 25 - 30%, tzn. kniha za 300,- může stát ve velkoobchodu až o 90,- míň. Když si ji vezme "batůžkář" za 210,- a prodá ti ji za 250,-, vyděláte na tom oba dva. :o) A navíc ty tu knihu ani nemusíš v obchodě sehnat a ve skladu si ji koupit nemůžeš, pokud na to nemáš ŽL. :o)
Předchozí