No právě, já jsem taky nezažila v první třídě (1973) tak přísné známkování, první trojku jsem dostala snad až ve třetí, ale myslela jsem, že prostě taková kritéria jsou pro první třídu stanovena, protože už když absolovoval před třemi lety první třídu starší syn, byly nároky snad ještě větší - všechna písmena museli umět psát do pololetí a v druhém už počítali i s přechodem
přes desítku a na konci roku málokdo měl samé jedničky. Paní učitelka opravdu není špatná, popisované aktivity s dětmi také provozuje, ale přísně se známkuje opravdu všechno. I šplh. Nezažila jsem, že by jeden den měli třeba písmenko natrénovat a teprve druhý den by ho psali na známky. Asi je na to v osnovách málo času. Nedivím se, že pak učení tolik dětí (či rodičů) vzdá. No, co se dá dělat, my ještě budeme bojovat, koneckonců, když může číst Petišku a ovládá počítač od čtyř, nemůže být hloupý. Ale ty pochybnosti...s dvojkami na vysvědčení v první třídě...vyrosteme z toho? Pravdou také je, že ve "vycvičené" třídě současných (bývalých) čtvrťáků je nejvíce jedničkářů na škole a vyhrávají nejvíce vědomostních soutěží...Přesto bych známkování v první třídě zrušila a to s platností IHNED....
Předchozí