| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat názor k článku Co je atopický ekzém

Milado,
nejake seriozni vedecke vysvetleni pro vztah ekzem-brochitida-astma asi neni. I v klasicke medicine se proste empiricky vi, ze atopie takto meni sve symptomy, hovori se proto o "dermorespiracnim syndromu".Jsou statistiky, ale kauzalni vztah neni znam. V tradicnich celostnich medicinskych systemech (ayurveda, tradicni cinska medicina...)jsem se setkala s vysvetlenim, ze pokud se ekzem osetruje steroidy (kortikoidy), je vlastne jakoby "zatlacen" dovnitr tela a objevi se nemoc jina, nejcasteji neco souvisejiciho se sliznicemi (ryma, zanet spojivek, gyn. vytok, prujem...)a plícemi (zanty prudusek, kasel,astma...). Podle teorie TCM kuze, plice a tluste strevo spolu souviseji velmi uzce.
Obdobne je tomu vlastne u vsech potizi, u nichz neni znama pricina a pouze se potlacuji priznaky. Nemam medicinske vzdelani, jsem ekzematik samouk, tak moje interpretace ber, prosim, s rezervou.
Zkusila jsem na sobe taky leccos; v principu se pri kazdem "prirodnim" leceni ekzem priserne zhorsil (jupii, pry dobre znameni, ze telo na lecbu dobre reaguje:-) za soucasnych dalsich znamek cisteni tela, pak to bylo treba par mesicu i let dobry. Atopicky ekzem neni nemoc kozni, ale celotelova. Princip zlepsovani kuze u more a v horach spociva v posilovani plic (dycha se tam obvykle cistsi a vhci vzduch nez doma...¨), prechodne zhorseni stavu pokozky je taky normalni - nez kuze jaksi "pochopi" taky, ze vzduch je cisty...
Optimismus predevsim. Nemoci, pri kterych z tela neco odchazi, jsou vlastne znamkou zdravi -organismus se s neporadkem uvnitr snazi "zatocit"; vetsinou jsou vsechny obvykle nalezy v norme, organy funguji vicemene spravne. Stavy, kdy se uz nic jakoby nevylucuje, jsou prognosticky horsi (cysty, tukove uzavery cev.... az karcinomy). Vim, ze je to slaba utecha, zejmena spatne se to vysvetluje diteti.