Sylvo, ted uz chapu ten duvod nastvani, ale tvoje katolicke pratele umi cist, tak se podivaji co jsi psala dal. Tvoje vyhrady vuci katolicke cirkvi asi vedi a moc prekvapeni nebudou ze nejsi jen nadsena. No jo, napsala jsi par vseobecnujicich nesmyslu na zaklade ojedinelych zkusenosti, ale to se stava vsem.
Pochop ale take ze ja, byt anonymni, cenim si svoji virtualni identity. Nikoho zatim tady neposlala jsem do haje a dnes od tebe to si take nezaslouzim. Svoje nedorozumeni jsme vysvetlili uz vcera a pokud si vzpominam, napsala jsem ti, ze nemyslim ze za tvym nazorem stoji jakekoliv predsudky. Coz znamena, ze ti naprosto verim ze nemas nic proti katolickym ci romskym rodinam. Jen jsem prosila v diskusii dal brat ohled na moje argumenty, a neopakovat totez do kola. Jestli smim pripomenout prubeh diskusi: Vstoupila jsi do diskusi v okamziku, kdyz jsem diskutovala s Psychousem a Pavlou o opravnenosti oznaceni teto konkretni rodiny jako „uchylky“, nebo „neprinosne“. Na zacatku diskusi s tebou nechte jsem stala obhajce katolicke cirkvi, proto ze se mi nezdalo, ze mas pravdu o nekterych konkretnich vecich. (Coz asi ani jednu z nas moc nebavilo, protoze fakt nejsem odbornice ani v teologii ani v dejinach ci soucasnoti KC, ani ty jak se zdalo nejsi, a z toho radeji pak jsem couvla i v diskusi s Pavlou). Tvuj dalsi nazor byl ten, ze neni rozumne se porizovat tolik deti, protoze to nejde zvladnout. Uznala jsi, ze tvoje argumenty se odviji ze zkusenosti s jednou rodinou. Interpretuji te spravne? Ovsem pozdeji jsi zacala priznavat, ze urcit optimalni mnozstvi deti pro vsichni rodiny neni mozny. Dale jsem polemizovala s tebou jen tym smerem, ze tolik deti nejde zvladnout tak, jak to vyzaduje dominujici nazor, ze dite musi mit vysoce individualni peci, ale ze z druhe strany vychova ve velke rodine ma svoje vyhody, ktere male rodiny nemaji. Pak uz jsi neozvala – do dneska abys vylila svuj vztek za uz nevim co. Myslis stale, ze si to zaslouzim?
Předchozí