"stale premyslim o tom opravdu divnym argumentem s plodnosti."
Není mi jasné, jestli máš na mysli plodnost jako jeden z těch tří bodů nebo to, že i homosexuálové jsou plodní.
"Bylo by to lepsi, aby homosexual aby s ni "prirozene" nakladal, vzal si nejakou zenu ci muze kterou ci ktereho nedokaze milovat?"
Jistěže ne.
"No v minulych stoletich to bylo docela normalni,ale sexualni mentalita lidi od te dobe dost silne se zmenila. Ja nevim co si o tom myslis, ale pro soucasnou zenu (anebo take muze) musi to byt dost frustrujici zazitek vedet, ze sveho manzele ci manzelku vubec nepritahuje. Ma smysl nekomu ublizit jenom pro dodrzeni pozadovane formy? Neni to totez jako si vyspat s prvnim blbcem z diskoteky aby si vyrovnat zkusenostem kamaradu?"
Viz výše (a také jak jsem napsal dříve - nějak se NEchovat neznamená automaticky chovat se o 180 stupňů obráceně).
"KC musela se prece hodnekrat se prizpusobit se k zmenene mentalite lidi (treba k te barokni ci k te soucasne ve svym ritu). Tak proc ne v tehle otazce?"
Je dost podstatný rozdíl v tom, jestli se mění ritus (jehož taková nebo taková podoba nemá vliv na spásu), nebo něco z oblasti věrouky a morálky.
Samozřejmě, teoreticky je v budoucnu možné leccos - církev se pod vedením Ducha svatého mění, byť ne tak rapidně (mějme ovšem při tom na paměti její celosvětovost) - ale přeci jen určitý základní rámec daný Biblí bude dle mého názoru těžko překročen. A pokud církev aktuálně hlásá to a to, pak jednak nemyslím, že tak činí s nějakým zájmem někoho ostrakizovat, a jednak věřím tomu, že učitelský úřad církve není prost působení Ducha svatého - tedy její názor má určitou kvalitu. V rámci možností chápu dilema homosexuálů, ale na druhou stranu jsem dosud v oblasti cíkrevní mravouky neshledal nic, s čím bych nemohl upřímně souhlasit.
---
"Narecnila jsem nekolika radku o tom, ze KC ve svych dejinach musela se modernizovat a obcas radikalne prehodnotit svoje postoje (vcetne dost zasadnich o misionarstvi), aby dokazala celit necemu, cemu svym puvodnim ucenim nebyla pripravena. Neodpovedel jsi na to..."
To jsem asi nepochopil, že mám odpovědět. :)
Nicméně je otázka, jaké to byly postoje? Týkaly se víry a morálky, nebo to byly věci spíše "technického" rázu (výše zmíněný ritus, zde misionářství...)?
"Ve kterych textech presne? Vsichni co mi napadaji jsou dost otevreni k interpretaci"
No, obávám se, že tímhle by se diskuse na Rodině mohla (po technické stránce) totálně zhroutit. :) No, asi ne, :) ale každpoádně by se to tuším neodbylo jedním příspěvkem, proto navrhuji toto dořešit přes e-mail. Pokud souhlasíš, napiš na oddTom(a)centrum.cz - (a) nahraď zavináčem.
"pokud budeme tam hledat duvody Boziho hnevu."
Proč zrovna hněvu?
""Nakonec, nebylo by - pokud už se bavíme o přirozenosti - logické, kdyby všichni homosexuálové byli od přírody neplodní? Není opak možným (ne hlavním ani jediným) argumentem pro to, že není všechno, jak má být?"
To uz nechapu. Hadas se s Bohem? Ja totiz za plodnost nebo neplodnost homosexualu nezodpovidam."
Ale né. :) To jsem myslel jen jako určitý podnět.
"vadi mi jen to, ze homosexual v prevazne katolicke spolecnosti muze mit vetsi problemy nez treba heterosexualove, kteri maji nemanzelsky sex."
No to zas jak se to vezme, dovedu si představit, že v reálném životě takový cizoložník nemusí v očích okolí dopadnout o nic líp. Církev přeci neschvaluje ani jedno.
Určitým aktuálním důvodem pro současné vášně může být, že se z toho dělá politikum, nebo to, jakým způsobem se některé skupiny homosexuálů prezentují (gay-parades).
Předchozí