Sice jsem za katedrou nikdy nestála, zato jsem chodila do školy a mezi učiteli mám pár známých a kamarádů (a vedeme spolu i debaty o výši platu), takže mám ponětí, kolik času doma věnují přípravám a opravám písemek. Písemky je nejlépe opravit ve škole během hodin u jiných žáků. Někdy se to nestihne, to je fakt, to je potom pěkný "opruz", protože se to musí opravit doma. Přípravy dělají snad jenom učitelé po škole a potom těch pár poctivců, před kterými se hluboce skláním. Přesto, i když připustím, že se najde učitel, který opravuje písemky doma a dělá si přípravy, pochybuji že jeho denní práce přesáhne 8 hodin. A o prázdninách si může odpočinout.
Přiznávám, že se žáky je to potíž, že je to práce psychicky náročná a často ještě náročnější, když se do toho začnou montovat rodiče.
Přesto si stále myslím, že k podávaným výkonům !!!! a k odpracovaným hodinám, mají platy až až. Přičemž jako důležitější považuji ty podávané výkony, než odpracované hodiny. Paní učitelce, kterou celá třída nebetyčně miluje, na kterou se děti těší a ochotně ji jdou pomoci třebas i o prázdninách s výzdobou třídy, učitelce, která kolem sebe šíří pohodu a pochopení, bych klidně přidala. Nemyslím, že takovou p. učitelku (či samozřejmě i učitele) netvoří výše platu. A to jak si ji žáci váží není způsobeno tím, zda chodí ve značkovém tričku a vlastní mobilní telefon.
Předchozí