Mimino, právě když by Ti učitelé odešli a ve školách zůstali jen Ti nekvalitní (což už často bohužel je), je právě na rodičích, aby požadovali kvalitnější výuku. Po ředitelích, po "okresech", "krajích", ministerstvu, vládě. Vždyť rodiče, co by zástupci dětí, jsou zákazníky školy, daňoví poplatníci, takže oni mají požadovat kvalitu. Chápu, že stávka rodičů žáků je nesmysl. Ale to je má odpověď na Tvůj dotaz, kdo by pak učil... Už teď se mi nelíbí systém, kdy děti mají 4-5x týdně ve škole cizí jazyk, ale stejně se jej nenaučí a tak raději mnohdy chodí mimo školu do jazykových kurzů či na soukromé hodiny. Totéž platí s doučováním. Vážně nechápu, proč by nemohly školy podnikat. Vydělávat si pronájmy prostor, pořádat vzdělávací kurzy pro veřejnost. Za tržní ceny! Je spousta vzdělávacích agentur, které spolupracují s nadnárodními firmami, pro něž podnikají jazykové kurzy, rekvalifikační kurzy, výuku češtiny pro cizince, atd. Proč by nemohla toto dělat škola? Proč tělocvikáři nemohou vést třeba posilovnu, aerobic či cvičení pro těhotné - po malém doplnění si kvalifikace? Nebo volejbal pro chlapy ze sídliště. Proč dějepisář nemůže přednášet třeba důchodcům o regionálních dějinách (byť za tržní vstupné). Např. u nás ve městě nejsou skoro žádné kurzy pro nastávající maminky a cvičení také ne (prý nejsou prostory) - ale je zde zdravotnická škola, kde se připravují budoucí porodní asistentky...To to nejde v tělocvičně zdravotní školy? A to by to nezvládly učitelky, které mají studentky v porodnici na praxi? Jsem naivní? Asi ano :-(((
Proč si nemohu ve školní knihovně např. půjčovat učebnice, když je knihovny nevedou?
Jo, a nechápu, proč se na Pedagogických fakultách od prváku připravují studenti jen pro svou aprobaci (např. dějepis - čeština). Proč to není jako na medicíně, že by třeba první 2-3 roky musely zvládnout všechny předměty alespoň pro ZŠ. Aby mohly kvalifikovaně suplovat. Aby se nestalo, že by češtinář řekl: "Na Pythagorovu větu ze zeptejte matikáře, tomu já nerozumím...".
I dějepisář by měl znát fyziku a chemii, aby mohl dobře podat vývoj vědy a techniky, že?
I matikář by měl umět pravopis.
A fyzikář a chemikář by měli znát alespoň naši historii a kulturu.
Nechápu, proč se na fakultách učí předměty tak strašně do hloubky a odborně a neučí se, jak učit. Např. zkoušky z teorie lingvistiky, teorie literatury, ale praktická výuka - názorná - jak učit jazyk, pokulhává.
V matematice probíráte důkazy vět v matematické analýze, které středoškolák nepotřebuje. Ale matematické hříčky si musí kantor až v praxi vymýšlet sám. A tak bych mohla pokračovat.
Předchozí