nejlepší jsou příspěvky typu ..ZA KATEDROU JSEM SICE NIKDY NESTÁLA, ALE...jsem odborník na to, jak moc práce učitel má, a jak je náročná...podle vyhraněných názorů...
Vy, co takhle píšete, vzpamatujte se! Nemyslíte, že o vaší práci by někdo (bez bližší znalosti věci) také mohl říkat - na to, že se tam povalují u počítače, jen pijou kafe a chodí s papíry...postávají s lopatou a popíjí v pracovní době v hospodě...na to mají peněz dost a dost...atd. Jen vy třeba víte, jak vaše práce dá zabrat, jaké má nevýhody...
Já jsem si vyzkoušela víc profesí, a u každé bez výjimky je plno věcí, co není zvenku vidět, ale dělat se musí, a kdo to nedělal nepochopí...
Pět let jsem učila na základce, měla jsem tu práci i děti velmi ráda, a lichotilo mi, že i několik let potom, co jsem z té práce odešla se s se mnou na ulici radily "moje" děti třeba jaké si vybrat povolání...ale s prací v kanceláři se to prostě nedá srovnat. Mám o polovinu vyšší plat, udělám si pauzu když se mi chce, tedy když jsem unavená, kafe si taky vypiju když na něj mám chuť, a když se mi chce na záchod, klidně jdu, a nemusím při tom trnout hrůzou jako dřív, že když si v době dozoru odskočím, tak mezitím někdo vypadne z okna a mě zavřou...už odpoledne rodině neříkám proboha nemluvte na mě...už nemusím odpoledně, po večerech, v posteli a o víkendech přemýšlet, jak na toho Nováka, aby se nepřestal učit, když tak hezky začal, ale zatím je to pořád na čtyřku, tak jak ho jinak motivovat, a jak vysvětlit ten minulý čas líp té šesté cé, protože se jim to pořád nedaří, jakou na to vymyslet hru nbo fintu...
Co se týká opravy sešitů a písemek, tak se to dá jako všechno dělat pořádně nebo flinkat. Kdo to dělá pořádně, a čte po dětech jejich sešity, slovníčky atd., aby tam neměly chyby a neučily se to pak špatně, ten si tedy skutečně dá. Pro ilustraci, já jsem učila 21 hodin týdně (7 tříd tři hodiny týdně)angličtinu ve skupinách nejméně 12 nejvíce 24 dětí (spíš 24, průměrně tak 20), v každé hodině se něco zapsalo, řekněme v průměru jedna stránka, na slovíčka jsme psali pětiminutovky každou hodinu (ty jsem ale většinou opravovala v hodině, pokud to program dovoloval), jinak větší písenky občas, a taky byly domácí úkoly. Prostou matematikou je to 20 krát 21 sešitů týdně, to je 420 stránek sešitů, tak stránku slovíček ve slovníčku týdně,to je 140 a asi tak 1 až dva úkoly na třídu týdně, tedy tak zhruba 100...Takže suma sumárum je to ...dost. K tomu příprava na hodiny, která se sice občas dá zimprovizovat, ale dost se pozná (a vymstí), když ses to tak dělá častěji.To jen jako ilustračka pro ty, co tohle odmítají vidět, a jen oni sami se podle nich v práci nadřou...tedy mě se práce učitelky líbila, ale je to opravdu velká dřina, a když se ještě přičtou dozory a buzerace zeshora, od ředitele a školských úřadů...neříkám, že už nikdy, ale asi bych si to hodně rozmyslela, jít tam znovu...
Předchozí