Promiň, ale nenapsala. Dokonce jsem tu psala, že kantořinu bych dělat nechtěla, na mnoha místech, že je to práce psychicky velmi náročná .... Ale prostě si nemyslím, že je to tak strašně málo. A bohužel také nejsem spokojená s prací většiny kantorů. Věřím, že k tomu, aby se mnoho nadšených prvňáčků změnilo ve vynerované, do školy se netěšící děti, přispívají právě učitelé. Jistě pro to mají své důvody (špatný ředitel, ...ta odvedle je horší než já a bere víc, moc dětí ve třídě) a jistě takový nejsou. Sestra i já máme hyperaktivní děti. Krásné, bystré, inteligentní, ale bohužel neposedné. Bohužel, učitelům je vysoká škola na nic, když dokáží takové děti napomínat (a samozřejmě nervovat) za věci, se kterými si nemohou pomoci. Teď jsou sestřino dítko u mé kamarádky - p. učitelky na škole. Kupodivu si její práce všichni váží, děti milují, dodělává si další speciální vzdělání a světe div se, souhlasí se mnou. Nesouhlasí s přeplněnými třídami, s nevyváženými odměnami (což u nich na škole prostě není), dobrá kantorka má opravdu líp než ta horší, špatné tam prostě nemají. Jak to ředitel dělá, nevím. Ale jejich škola (i když není soukromá) je vyhlášená tím bezvadným přístupem k dětem, mimoškolní , protože ví, že jejich dětem se tam opravdu někdo věnuje. A já doufám, že se mi tam podaří příští rok dítko umístit. Je tam nátřesk. A proč? Protože rodiče chtějí pro své děti to nejlepší.
Vím, že existují dobří učitelé, ale i pro ně si myslím, že jejich výplata je dostačující. Prostě si nemyslím, že je to na dnešní poměry tak otřesně málo. Možná v Praze je situace jiná, tam mají možná opravdu všichni víc než vysokoškoláci. Tady to ale tak není. Zde jsou platy v poměru k ostatním na více než dobré úrovni.
Předchozí