Respektujeme přání zákonodárců a dalších kompetentních tlumočníků veřejného mínění, kteří si v době několika návrhů na změnu potratové legislativy u nás přáli, aby se do popředí dostala osvěta. Kampaň má tedy především cíl osvětový, informační a sděluje bez tabuizování zejména mladým lidem to, co se v ČR denně děje a co má za následek v průměru 70 zmařených lidských životů. Jsou to především mladí lidé, kteří touží, aby dospělí odhodili pokryteckou image, která se tváří, že se nic neděje a otázka je tak složitá, že v podstatě se žádného dobrého řešení nelze dobrat. Tedy rozmotání uzlu neporozumění vážnosti otázky umělého potratu je další konkrétní cíl kampaně.
Proč takové obrázky?
Motiv kampaně má zpřístupnit přiměřenou formou hloubku toho obrovského zla, které se děje. Není obviňující, jen vypovídající o náročné realitě. V sekundárním dopadu vede k evokování dobrých lidských vlastností: podporuje vděčnost, odpovědnost, vážnost osobní prevence před špatným rozhodnutím s dopadem na celý zbytek života a solidaritu s druhými i jejich starostmi.
Je jasné, že zobrazení nahé reality umělého potratu je bolavé a přestože veřejnost konzumuje často mnohem drsnější grafická zpodobnění jiných situací, může být zpočátku zaskočena. Osvětu ale nelze dělat cenzurou. Potřebujeme otevřený přístup k informacím, abychom si uměli udělat svobodný a skutečně vlastní názor na věc. Současné unifikované mínění ve stylu "potrat je zlo, ale je třeba, aby byl dostupný" si nejen protiřečí, ale nepochybně se odvíjí od nedostatku znalosti toho, oč skutečně při umělém potratu jde.
Předchozí