Kočárek už pár let nepotřebujeme, ale tyhle problémy si pamatuju moc dobře. Problém je, že většina maminek (tak jako já) asi není přiliš asertivní a prodavačky v obchodech (hlavně v obchůdkách) naprosto nevědí, co je slušnost a co je to vážit si zákazníků. Na podobné repliky reagují spíš pohrdlivě a hlavně vědí, že se jim zas tolik nestane, když přijdou o jednu nepříliš movitou maminu - zákaznici. Je to zatím všechno moc zakódované z let minulých, kdy zákazník v obchodě byl jen velmi obtížný hmyz. Ale jinak jsem všemi deseti pro, abychom snažili bojovat za obyčejnou lidskou slušnost a laskavost. Jeden příklad: mám už dítě školou povinné a to je vystavovávno denně různým situacím, také jednání s dospělými. Zkuste si vybavit, jakým způsobem jednají učitelky, kuchařky, školnice a kdoví kdo ještě s dětmi ve škole. A něco podobného je to v dalších institucích - tedy i v obchodech. Děti nejsou brány jako rovnocenný partner a zákazník, ale jako potencionální darebák, eventuálně zloděj a tak se k němu většina dospělých chová. Jak potom můžeme po dětech chtít, aby se naučili slušnosti a pokoře?
Ještě něco k původnímu článku - tedy o zákazu kočárků. Co takhle tento případ rozmáznout na úřadě, případně v místním tisku? Možná si to někdo uvědomí.
Předchozí