Taky si myslím,že to na ZŠ za moc nestojí. Mám totiž možnost doučovat dvě děti z 5. tř. angličtinu a mám dojem, že celou 4. třídu nic nedělali. Přesněji: učitelka zřejmě musí do dětí nahustit spoustu látky a naprosto není čas na seznámení se s jazykem, naposlouchání melodie, charakteru jazyka, naučení se poslechem základním slovům (tedy barvy, zájmena, jednoduché věty: What´s your name..). Děti se naopak od začátku učí slovíčka i jejich psanou podobu, což je najednou moc. Nemají nic zažité, moji páťáci absolutně tápou a přitom v učebnicích jsou už hodně daleko. Mimochodem, učebnice jsou různé, ale nevím, proč se musí někde učit podle Oxfordských knížek, ze kterých děti nic nevyčtou a rodiče jim doma opravdu nepomůžou.
Jinou zkušenost mám se svou dcerou, která měla angl. již ve školce a v 1. třídě. Je ale fakt, že jí to přece jen pomohlo a dnes se mnou doma jen tak cvičně tvoří věty, učí se jim rozumět, protože netápe, co je to "I", "have", "name", twenty"... apod. Zkrátka přece jen má určitou slovní zásobu a to se jí určitě bude hodit ve 4. třídě, kam půjde příští rok. Takže já spíše doporučuji, aby děti začínaly pomalu, zábavnou formou s jazykem, ale třeba už ve školce. Škola jim totiž nedá šanci si tyto jednoduché a základní věci zafixovat a trápí je pravopisem, gramatikou a tak.
Bohužel jsme ji nedala na jazykovku (tedy jazykovou ZŠ) z několika důvodů, ale dost mne to mrzí, protože jsem ji sama kdysi absolvovala a tvrdím, že všechno, co umím, mne naučili právě tam.
Předchozí