Mám tři děti,ve věku 8,6a5let.První dvě dcery začaly číst ve 4letech a v 5letech už četli zcela plyně.Syn nejmladší začal ve 3letech a od 4let čte plynule,nejraději noviny a časopisy,encyklopedie.Ani jednoho jsme s manželem číst neučily.Pro nás je tudíž úplně normální,že malé děti čtou a zaráží to spíše okolí.Od nejstarší dcery mám zkušenost v tom,že ji škola příliš nebaví,ani po dvou letech docházky,protože neustále čeká na ostatní spolužáky.A tak ruší mluvením,čte si v učebnicích jinde než ostatní atd.Doma se nic nikdy neučíme,všechno zná,tak nevím zda je to ideální,že nemáme možnost dát ji do školy pro nadané děti,taková v našem okolí není.Snad se ji nevytvoří špatný vztah ke škole na stálo.Obávám se podobného stavu i se synem,ten v 5letech násobí a pod.,hraje si s dcerama na školu a tak učivo 1. a 2.třídy zná,plus co si kdy kde přečetl,právě tím,že umí číst zná víc a víc věcí,které by ho jinak v jeho věku ani nenepadly.Tak to beru jak to je,ráda bych viděla více individuálního přístupu ve škole a snad radu zda je vhodné "přeskočení ročníku".Díky za pozornost.Jana
Předchozí