Ano, správně mluvíte. Občas je dobré, když dítě do školky vodí ten člen rodiny- pokud je to možné - na které dítě není až tak citově vázáno.Správně taky vidíte, že někdy se stane, že dítě chodí rádo a pak najednou zlom. Opět je třeba být trpělivý, dávat dítěti najevo jak ho mám rád. Vždyť i u dospělých lidí dochází ke krizi a najednou přijde týden, kdy se Vám do práce nechce ani náhodou. Hlavně nikdy nesmíte podlehnout panice, řešit vše v klidu.A pak, do dnešních školek už může mít rodič možnost pobýt s dítětem v mateřské škole, a to zpočátku jako pozorovatel, později se může účastnit her a činností dětí. Samozřejmě jsme rády/ tj. učitelky /, když se rodič věnuje menší skupince dětí, aby ostatní děti nebyly smutné, že s něma jejich vlastní rodič nemůže být. / Např. společně češou panenky, tatínek zase postaví složitější most pro auta atd. Ani byste nevěřili, jak dítě kladně vnímá Vaši klidnou spolupráci a běžnou pomoc paní učitelce. My s rodiči i oečeme, vaříme- pak máme ochutnávku, někteří tatínkové pracují s dřevem- např. učí děti pilovat atd. Děti jsou pak nesmírně pyšné, že to pomohl vytvořit právě jejich rodič. Vůbec nevadí, pokud s mladším dítětem přijde i do třídy , alespoň si i to mladší už zvyká.Nejdůležitější je vzájemná důvěra.
Myslím, že se Vám všem bude dařit, když nebudete hodnotit situaci hned po prvních dnech, ale až v delším časovém horizontu.Konzultovat můžete s paní učitelkou kdykoliv, pouze ne kdy je ve třídě plno dětí, a ona se jim musí věnovat.Nejsou však jen takoví rodiče, kteří se starají jak to bude jejich dítě snášet a navzájem zde si vyměňujete zkušenosti. Jsou i tací, kteří se o dítě skoro vůbec nestarají, nepracují, celý den vysedávají u sousedek a pak přicházejí pro dítě poslední, okřikují ho atd. A to nemluvím o tom, že přicházejí i v podnapilém stavu atd.....Problémem bývá přibývající procento dětí s lehkou mozkovou disfunkcí- jsou to děti chytré ale často málo zvládnutelné- to jsou ty děti, které všechno rozkopou, nereagují napokyny, často uhodí kamaráda ani neví proč, jsou roztěkané a nesoustředěné. To je pak nutné spolupracovat s psycholožkou a intenzívně s paní učitelkou. Problém je i stále se zhoršující stav mluvy dětí, zvláště u chlapců. Je to výsledek toho, že rodiče často řeší svou pohodu na úkor dítěte, které doma setrvává u televize nebo počítače. Je třeba si s dítěte hodně povídat atd.
Přibývá rovněž dětí, které mluví sprostě....ale opravdu hrozně sprostě.
Prostě jsou věci, které samotná mateřská škola nevyřeší.
Tak Vám držím palce, pokud budete mít nějaké problémy, napište.
Předchozí