Já pracuji v m.š.-rodiného typu. Jsme dvoutřídní mateřina a rodičům také umožňujeme, aby si mohli ve třídě chvíli s dětmi pohrát. Není to však vždy ku prospěchu dětí. Některým to opravdu pomůže, některé však této situace začne zneužívat a stejně po odchodu rodičů si to svoje musí odplakat. Takže jednoznačně nejde říct že je to zaručený recept na bezproblémové začlenění dítěte do kolektivu. Nechci a ani mi nepřísluší vás rodiče poučovat ba kritizovat. Ale jedno vím zcela jasně: jsou rodiče rozumní, ti kteří si od učitelky nechají poradit, a druzí, kteří budou všechny nezdary svého dítěte svalovat na m.š.na učitelky, na které nenechají nitku suchou. Kdyby si takoví rodiče sáhli do svědomí, možná by si uvědomili, že my máme ve třídě 20 mrňat, které musíme zvládat.Máme svůj program, svůj režim dne,který je pro dítě nejdůležitější. A takové ty stesky že vám neumožní ve školce dát dítě na dvě hodiny, nejsou opravdu na místě. Dáte-li děti do školky na čtyři hodiny, dalších dvacet jste opět s nimi. Není to tak dlouhá doba abyste to nevydrželi vy ani vaše dítě. Nehledě na to, že to není ani prakticky možné kvůli stavování ( děti svačí kolem půl deváté, oběd je kolem půl dvanácté), dále pak když se rodič rozhodne ze školky odejít uč. musí jít za ním zamknout, za dalším rodičem zase později atdadt.Mezi tím není a ani nemůže být u dětí. Co když se něco stane? A tak si dovolím vám dát jednu ,z praxe ověřenou radu. Mějte své dědi moc rádi, věnujte se jim, a pokud je chcete dát do kolektivu mateřské školy, věřte nám, že my jsme tu pro vás a vaše děti, myslíme to s nimi opravdu dobře a pokud nebude váznou komunikace mezi námi a vámi, každý problém spolu prokonzultujeme, najdeme vždy to nejlepší řešení pro vaše děťátko. Budete spokojeni vy i my. A řečeno slovy jednoho mého "absolventa" který už ke mně vodí své dítě a na svůj pobyt v naší m.š. vzpomíná opravdu rád:"Každý si to tu musí odeřvat."
Předchozí