| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat názor k článku Malé zamyšlení nad lentilkou

No musím napsat k tomu "čerstvému" mléku - ono to čerstvé mléko od Olmy je ošetřeno tzv. vysokou pasterací, při které se teploty pohybují nad 90 stupňů. tudíž to taky není nic moc. Kdysi jsem někde slyšela, že mléko zahřáté nad tuším 70 stupňu? se stává pro nás nestravitelným. A samozřejmě tu nemluvím o homogenizaci. Nejsem ale samozřejmě odborník a nedokážu posoudit nakolik ty stránky, kde jsem o homogenizaci četla, byly fanatické:o) O homogenizaci tam psali jako o tom největším zlu co se týká mléka. Kdysi jsem kupovala selské mléko ve skleněné lahvi, s typickým smetanovým škraloupen na hladině, jo to bylo mlíčko:o) Ovšem na to se dneska nenarazí. Vzhledem k tomu, že máme vlastní obchod, tak jsme ho sháněli i u velkoobchodů, bohužel tam kde ho měli, už ho nemají, prý o něj nebyl zájem:o(
Taky mě pobavilo to pozastavení nad tím, že by mohl někdo pít týden otevřené UHT mléko:o) Mno, kdysi dělal manžel v obchodě takovou "osvětu" o mléku, kdy jsme zákazníkům doporučovaly alespoň to "čerstvé" mléko:o) A to že jim UHT mléko vydrží i týden otevřené a "nezkazí" se, byl jeden z častých důvodů, proč si nakonec koupily zase krabicové.