Sosane jukni na rubriku pro ženy třeba na Centru, nebo na jiné "ženské stránky", když ti reklamy v TV připadají málo. Osobně si nemyslím, že by to dospělého muselo nutně ovlivňovat (i když se to děje, spousta lidí má naleptané sebevědomí a jsou přesně ta živná půda, na kterou takovéhle myšlenkové ifekce míří). Ale horší je, že takovéhle "mentální smetí" spolehlivě účinkuje na děti. Nebo si to představ tak, že když vidíš v metru paní obloženou taškama, neuměle zmalovanou a čtoucí časopis Katka (mladší ročníky Cosmopolitan), asi tě na tom nic nezarazí. Když uvidíš ženskou s chlupatejma nohama a sakem na pruty a keserem v ruce a ještě při bližším ohledání zjistíš, že se nevoní...
Slovo sexismus se často špatně chápe i vykládá, je to něco jiného, než onen "mužský šovinismus". Sexismus je zhruba řečeno segregace podle pohlaví a v tomto smyslu ho Monty použila dobře.
Mám pocit, že by se ti nejspíš asi moc nezamlouvalo, kdyby ti někdo v nějakém "psychologickém" článku vysvětloval, že podpoříš své sebevědomí, když nebudeš z domova vycházet nenalíčen a to nejlépe těmito konkrétními šminkami za pouhých (je to v tisících). Nebo si máš koupit tu a tu voňavku, barvu na vlasy a hlavně taky lak na nehty nebo krajkové podvazky. Přičemž nic proti těm konkrétním věcem, problém je v momentě, kdy se věc postaví tak, že "Moderní žena chce (pánev na lívance)..". "Dynamická žena používá (drahou rtěnku)..." "Současná žena (porazí mikroby na WC). Ještě jsem neviděla jedinou reklamu pojednávající čištění záchodu, ve které by hrál muž...proč asi).
Tak to jenom tak navysvětlenou.
Předchozí