Strašidelný Bobe, Tvoje argumentace je brilantní, má logiku, přesto se míjí s realitou. Udivuje mne, že Ti uniklo jádro mého sdělení, ač jsem ho ještě pro jistotu pro některé zbrklé a příliš rychlé čtenáře rodiny.cz vypíchl v perexu - že co zní logicky ještě zdaleka nemusí odpovídat skutečnosti, natož být pro dítě prospěšné.
Ad půlroční náskok v matematických dovednostech (nikoli aritmetice):
v tomto věku je půlrok setsakramentsky hodně, vzhledem k tomu, že studie zkoumala soubor téměř 100.000 dětí. Jen pro představu - ekonomové spočítali, že kdyby se průměrná délka školní docházky v USA prodloužila o pouhý jeden rok, vzrostlo by tempo růstu ekonomiky o 6-15%.
Ad být pozadu v počítačové gramotnosti:
počítač je nástroj. Mám-li dobré předcházející vzdělání a patřičnou motivaci, tak zvládnu základní operace potřebné pro naprostou většinu povolání během několika málo týdnů. Pominu-li programování, které pokud vím bohužel není běžnou součástí výuky informatiky, pak seznámení se s běžně užívanými aplikacemi opravdu nevyžaduje o mnoho vyšší inteligenci, než si udělat řidičák. Rozhodně to nepřináší žákům žádné nové, natož tvůrčí myšlenkové přístupy, které by rozvíjely jejich osobnost. Základem práce s textovými editory apod. je naučit se poměrně rigidní sekvenci kroků, které bez znalosti programování dokonce v sobě nemají žádnou logiku, nýbrž je potřeba je prostě znát. Na rozdíl např. od aritmetiky.
A nakonec pro jistotu - fakt neříkám, že počítač je špatný. Článek pouze říká, že neplatí ona sugestivní úměra - čím více počítačů a čím dříve, tím lépe pro budoucnost našich dětí. Moc hezky, protože ze zkušenosti o tom tady píše učitelka informatiky Kiri.
Předchozí