Ano, máte pravdu. Můj problém není parodontitis, nýbrž odhalené krčky (gingivální recesy nebo atrofie parodontu jak řekl parodontolog). Ale nikdo mi nevysvětlil, proč to mám. Myslím, že toto mnoho lidí nemá a už vůbec ne v mém věku (26 let). Ač nejsem zubní lékař, dovolím si tvrdit, že je nesmysl, že to je špatným, příliš důkladným čištěním zubů ja kse mi snažil 1 parodontolog namluvit. Nechci aby to vyznělo jako že se chlubím, ale troufám si říct, že já jsme jediný člověk, kterého znám, který si čistí zuby správnou technikou a správnými pomůckami (byl jsem v tom proškolen dentální hygienistkou ještě v době, kdy tyto problémy nebyly). Když vidím, jakými hrůzami (tvrdé zubaté kartáčky) a jaým způsobem si lidé, rodinní příslušníci i přátelé, zuby čistí a nemají problém... Odmítám se smířit s 2 - 3 mm odhaleným krčkem v přední části chrupu a v celé dolní přední a pravé části. Jednak je to zejména vepředu nahoře neestetické a také hlavně ten odhalený krček na předním horním zubu je velice citlivý a bolestivý. Zaplombování krčku kompozitem nepřipadá v úvahu, protože odhalení je už moc velké a stáčí se do strany. Od zubního lékaře - parodontologa bych očekával seriózní vyšetření, objasnění příčiny a návrh řešení. Zatím se mi dostalo pouze výše zmíněného odbývacího přístupu se způsobem čištění, což mě nutně vede k závěru, že parodontologové nevědí a aby to nemuseli přiznat, svedou příčinu na pacienta. To mi ovšem zase nejde dohromady s příklady úspěšných zákroků s fotografiemi před a po které se dají vyheldat třeba přes google. Pravda, většinou jde o americké zdroje. Že by to v České republice ještě nikdo neuměl? Myslel jsem, že lékařská věda v ČR je stejně na výši jako jinde... Nebo že by se v přístupu lékařů spíše odráželo to, že jsem byl do minulého měsíce student VŠ, tudíž velkými finančními možnostmi neoplývám???