| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat názor k článku Chcete mít zdravé zuby? A kdo by nechtěl?

Ano, máte pravdu. Můj problém není parodontitis, nýbrž odhalené krčky (gingivální recesy nebo atrofie parodontu jak řekl parodontolog). Ale nikdo mi nevysvětlil, proč to mám. Myslím, že toto mnoho lidí nemá a už vůbec ne v mém věku (26 let). Ač nejsem zubní lékař, dovolím si tvrdit, že je nesmysl, že to je špatným, příliš důkladným čištěním zubů ja kse mi snažil 1 parodontolog namluvit. Nechci aby to vyznělo jako že se chlubím, ale troufám si říct, že já jsme jediný člověk, kterého znám, který si čistí zuby správnou technikou a správnými pomůckami (byl jsem v tom proškolen dentální hygienistkou ještě v době, kdy tyto problémy nebyly). Když vidím, jakými hrůzami (tvrdé zubaté kartáčky) a jaým způsobem si lidé, rodinní příslušníci i přátelé, zuby čistí a nemají problém... Odmítám se smířit s 2 - 3 mm odhaleným krčkem v přední části chrupu a v celé dolní přední a pravé části. Jednak je to zejména vepředu nahoře neestetické a také hlavně ten odhalený krček na předním horním zubu je velice citlivý a bolestivý. Zaplombování krčku kompozitem nepřipadá v úvahu, protože odhalení je už moc velké a stáčí se do strany. Od zubního lékaře - parodontologa bych očekával seriózní vyšetření, objasnění příčiny a návrh řešení. Zatím se mi dostalo pouze výše zmíněného odbývacího přístupu se způsobem čištění, což mě nutně vede k závěru, že parodontologové nevědí a aby to nemuseli přiznat, svedou příčinu na pacienta. To mi ovšem zase nejde dohromady s příklady úspěšných zákroků s fotografiemi před a po které se dají vyheldat třeba přes google. Pravda, většinou jde o americké zdroje. Že by to v České republice ještě nikdo neuměl? Myslel jsem, že lékařská věda v ČR je stejně na výši jako jinde... Nebo že by se v přístupu lékařů spíše odráželo to, že jsem byl do minulého měsíce student VŠ, tudíž velkými finančními možnostmi neoplývám???