Musím souhlasit i nesouhlasit.
Na základních školách (už v prvních třídách) jsou děti opravdu jiné než dříve, ano, možná pro toho, kdo má doma malého broučka je to překvapením (zvlášť pokud je ten brouček fajn a hodnej) nicméně i v 1. a 2. třídě dokážou být děti zlé..Znám hned několik případů šikany mezi prvňáky, druháky..a ať mi nikdo netvrdí, že to dítě neví, co dělá. Na stranu druhou v jednom případu žalostně selhala i učitelka, která poté, co rodiče šikanového (modřina jak blázen) přišli celou věc řešit, je odbyla s tím, že TOHLE není možné a kluk si vymýšlí..(kluk má 20 kilo i s taškou)...
Na stranu druhou i učitelská situace není ideální (otázka, co ideální je), spíš mě zaráží, že spousta učitelek ignoruje lehké mozkové disfunkce apod..prostě je neuznávají. Nevím, možná z předpojatosti, z averze vůči všemu novému, z nechuti se cokoliv přiučit, ale dětem tím způsobují neskutečné problémy..(známý paradox dvojka u tabule a pětka z diktátu u dyslektika)...
Já šla do první třídy v 1. polovině 90. let, měli jsme výbornou učitelku, která začala dislektiky piplat, brala nás dost sportovně, byla přísná a rozumná zároveň, měla pochopení pro děti a jejich vady..výsledkem byla nejméně problémová třída ročníku, byť se učitelé měnili, nesli jsme si určitý základ..
Shrnutí: Ano, rodiče by se měli zajímat o školu, protože i učitelé jsou jen lidé, na stranu druhou by si mohli taky uvědomit, že i jejich děcko nemusí být dokonalé...
Předchozí