Lído, nevím, ale asi žiješ někde jinde než já a vidíš jiné děti, než jaké já učím. V právě skončeném školním roce jsem připravila projektový týden (resp. 4 dny, každý den 2-3 vyučovací hodiny na projektu). Příprava mi zabrala čistého času asi 10 hodin. Jednalo se o 1. ročník gymnázia (12ti leté děti). Většinu studentů to opravdu bavilo, pracovali jedna radost a myslím, že se i dost naučili. Bohužel asi 10 dětí se mi prostě motivovat nepodařilo. Nijak. Nakonec to dopadlo tak, že někteří ještě záškodničili ostatním a ničili jim jejich výtvory. Já sama jsem tím byla velmi rozčarovaná, protože na gymnáziu bych opravdu čekala jiný přístup. Navíc i někteří rodiče mi řekli - když máte ty projekty, no tak to tam náš kluk (naše holka) ani nemusí chodit, když tam nebudete nic dělat. Celkem se dalo poznat, kteří rodiče a které děti patří k sobě, protože přístup k dění ve třídě byl shodný.
Jinak ale souhlasím s tím, že projekty jsou fajn, učí děti samostatně myslet a pracovat, řada dětí si téma "vezme za své" a umí si je obhájit i před spolužáky. Ale nepodléhej klamu, že druhostupňové děti V Š E C H N Y budou pracovat. Většinou je to tak, že pracují ti, kteří pracují i při "klasických" metodách výuky. To je moje zkušenost. Někdo máte třeba jinou, nevím.
Předchozí