Mluvíš mi z duše. Dcera neměla se zapomínáním až do 4. třídy žádné problémy. A kromě 1. třídy jsem ji nějak extra přípravu do školy nekontrolovala - spíš jen tak namátkově, když se mi zdálo, že je nějak nezvykle zamlklá tak jsem zkontrolovala nejen známky ale i vše ostatní.
Problémy nastaly až v 5. třídě, kdy začala chodit do nové školy. Téměř každý týden donesla pětku z ČJ nebo M za pět zapomenutí. Marně jsem chodila do školy a prosila učitelky, aby zajistili, že si úkol zapíše alespoň do sešitu. Chápu, že pokud by to chtěli všichni rodiče, že by to bylo nad jejich síly, ale v případě jediného žáka v tom až zas tak velký problém nevidím. Učitelé přislíbili pomoc, 1-2 dny byly úkoly zapsané, ale následující týden znovu 5 za zapomínání!
Ke konci školního roku jsem už byla z toho tak zoufalá, že jsem požádala o radu ped.-psych. poradnu. Navíc jsem se bála,že si tím zapomínáním dcera nadělá problémy i na gymplu, kam se mezitím (i s těma horšíma známkama na vysvědčení) dostala. Bohužel volný termín měli až o prázdninách.
Jejich závěr: Dcera měla ve škole nějaký problém buď se spolužáky, nebo s učiteli. Vzhledem k tomu, že tuto školu opouští nepovažovala psycholžka za nutné problém dále řešit, pouze v případě, že by to pokračovalo i na gymplu. A jen tak mezi řečí se zmínila, že s naší školou se jim velmi špatně spolupracuje, protože neberou ohledy na žádné dislektiky, disgrafiky ani jiné poruchy a všem podobně problémovým dětem, že doporučují především změnit školu.
Mimochodem, na gymplu dcera problémy se zapomínáním nemá!!!
Předchozí