Někdy mě zaráží přístup některých učitelek k LMD, i v 21. století je často velmi odmítavý. Já sama byla prvňáčkem r. 1994 a už tehdy jsme měli štěstí na vynikající učitelku, která nás - děti, pořádně prozkoumala a brzy odhalila ty s LMD a věnovala jim potřebnou ,,péči". Ze 4 kluků jeden úspěšně vystudoval střední, další se vyučili a vyjma jednoho neměli celou základku výraznější problém. Ona byla vážně výborná, základy a přístup jsou důležité.
Nicméně dcera jedné známé navštěvuje třetí třídu a její učitelka je tvrdohlavá a odmítavá jak mezek, taková starší ženská, přes padesát. Ač má holčička všechna potřebná doporučení z pedagogicko - psychologické poradny, učitelka je odmítá akceptovat, dceru i její matku často zesměšňuje a praxe probíhá tak, že holka ústně umí, ale písemné výsledky jsou katastrofální. Nechci domýšlet jaký dopad to má na psychiku a budoucí vývoj té žačky a o učitelce si myslím něco nepublikovatelného (je známá i z jiného úhlu pohledu než jako učitelka, prostě koza).
Já sama patřila do skupiny č. 2, základka a vlastně i střední mi šla sama, a já se občas radovala z dvojky víc než z jedničky, protože jsem nebyla tak podezřelá a divná, jako když jsem jako jediná ,,slízla" jedničku. Provázela mě tichá přezdívka ,,šprt" byť jsem se prakticky neučila. Na střední se situace změnila, tam mi lidi fandili, ovšem základka nic moc. Tady je trend nevybočovat, ten, kdo je jakkoliv jiný je podezřelý, ať už co se známek nebo oblékání týče..nejsem žádná extravagantní extrovertka, ale jsem proti přemíře tohoto trendu..nejvíc na něj doplácí totiž právě děti..
Předchozí