Tak určitě záleží na učiteli i na rodiči.
U nás známky nejsou, děti nikdy neřešily, zda je někdo šprt, individuální přístup si zaslouží každý dítě (páč kdo zrovna nemá nějakou dys, může bejt "jen" pomalejší nebo může mít větší potřebu pozornosti učitele apod.), většina rodičů je výborná...
Ale stalo se, že jsme poslali do poradny dítě s dyslexií a tam ji nepotvrdili. Rodiče pak logicky řešili, jestli teda špatný čtení dítěte neni chyba učitelky, učitelka si taky lámala hlavu jestli nedělá něco špatně, já (protože jsem si to nemusela brát osobně) jsem vytrvale přesvědčovala obě strany, aby k dítěti přistupovaly jako k dyslektikovi papír nepapír, což mohlo vytvářet dojem, že "kreju" učitelku... no a za třičtvrtě roku stejná poradna dyslexii potvrdila, jenže mezitim dítě, který samo za sebe je u nás spokojený, málem přešlo na jinou školu :-(
Předchozí