Ano, dávám za pravdu, systém známkování je skutečně od toho, abychom děti vhodně rozřídili. Ty si blb, tak pudeš makat, ty si chytrej, tak si na ten gympl běž. Mám s tím osobní zkušenosti, kdy syn nosil vytrvale špatné známky v deváté třídě, kam musel přestoupit ze speciální školy pro žáky s poruchou učení, ovšem pedagogové zřejmě nepochopili, co je porucha učení a rapidně se mu zhoršil onen vychvalovaný průměr a už by se nevešel do "tabulek" pro přijetí do dosti atraktivního oboru. Ten obor jsme tvrdě vybojovali a hrozilo to i soudním řízením. Syn je dnes vyučen a pokračuje ve studiu. Kdybychom nebojovali tak tvrdě, tak mohl, správně "vytříděn", fachat někde při kopání příkopu. Kvůli sobě to nepíšu, ale kolik dalších takových je, kdy rodiče nevědí, kde a jak bojovat.
Předchozí