Tos mě těma teoriema teda taky rozmál. :) Téměř vše, co tu popisuješ, jsme se svého času pokusili implementopvat v naší domácnosti s jasným cílem optimalizace času stráveného nákupy a jejich frekvence.
Prvním pokuse bylo vytvoření čehosi jako nákupního check-listu: seznamu všech možných produktů, které v hyper do domácnosti kupujeme, nejlépe i s uvedením značky a přesného označení, aby tápající manžel nemusel 5x za nákup telefonovat domů, který že to prací prášek má koupit (nadsázka). Vize byla zcela jasná: před nákupem vyjedeme check-list z tiskárny, projdeme domácnost, začkrtáme co chybí (případně zaškrtaný elektornický check-list zašlu mailem manželovi do práce, aby cestou vše obstaral).. Check-list bude průběžně doplňovaný a updatovaný, položky tématicky řazené..
No, úsporu času to nepřineslo. Výsledky: nákup bez check-listu = 1,5 hod v Globusu, nákup s check-listem = 1,5 hod v Globusu + 0,5 hod zaškrtávání check-listu.
K internetovému nakupování potravin: také jsme se do toho nadšeně pustili. Vydrželo nám to asi tak měsíc, než se nám začalo přejídat konzumování stále se opakující potraviny z nepříliš bohatého sortimentu.
Takže jsme se vrátili k "intuitivnímu" nakupování v nejbližším hyper, což u nás znamená projet jednou za 2 - 3 týdny s vozíkem regály v Globusu a narvat do něho, co nám zrovna připadá, že si naše domácnost žádá :)). Fungujeme normálně, rozhodně to není kvalitativně horší než s check-listem a je to časově nejméně náročné.
Holt my, co umíme improvizovat, to asi máme v životě jednodušší. A jsem docela ráda, že si nemusím před lednicí sestavovat rozvahu :)).
Předchozí