Libik - Ty Karkule, pozorovatelko pozorná, co jsi tak odpozorovala, co pořebuje VĚTŠINA českých a evropských dětí, nemohla bys mi načrtnout, jak to mají děti eskymácké, japonské a indické?
muzu nacrtnout ty indicke a japonske - eskymacke ne, ale uprimne receno jsem teplomil a jejich zpusobu zivota bych se branila zuby nehty.
Indicke deti jsou zhruba ve dvou kategoriich - jedny jsou chude - zijici v chatrcich, zebrajicich na ulici a casto nemaji zakladni peci nebo vzdelani. Jejich matky, pokud se o ne staraji, casto pracuji, aby neco vydelaly nebo travi cele dny varenim, pranim, uklizenim apod. (bez elektriny) a deti se vicemene staraji o sebe nebo volne pobihaji po vesnici. Pak jsou deti bohatsi stredni vrstvy, kde casto oba rodice pracuji (materska dovolena je 12 tydnu) a o deti se stara sluzebnictvo.
Japonskych deti se rodi stale mene a mene, protoze Japonky odmitaji jim prisouzenou roli zeny v domacnosti a velice spatne nachazeji po detech zamestnani. Deti, ktere se narodi, jsou odmalicka vedeny ke vzdelavani, protoze japonsky skolsky system je velice narocny a hlavnim cilem rodicu je, aby jejich dite uspelo akademicky - proto deti zacinaji se vzdelanim velice zahy a casto krome skoly navstevuji dalsi krouzky a vzdelavaci zarizeni.
CR je vyjimka ve svem systemu, ktery je prehnane luxusni a dlouhodobe neudrzitelny.
Kimmy
Předchozí