no, já nevím, jestli ti až tak poradím, my prostě dávali asi dva roky dceři za pilné cvičení "body", za které si pak mohla jednou za týden něco vybrat z krabice drobných dárečků. Takže normální úplatky :). Ale když se u hraní vztekala, tak body nebyly nebo se i strhly... Někdy to bylo úděsným, co dokázala u klavíru vyvádět, ale teď už to vcelku jde, i bez bodů. Letos hraje čtvrtým rokem a je to její "poslední rok" - dali jsme totiž jako rodinné pravidlo, že každé naše dítě (pokud nezjistíme, že je absolutní hudební antitalent), bude do páté třídy včetně hrát na nástroj dle svého výběru, jelikož to z našeho pohledu patří ke vzdělání, dítě se tím rozvíjí v mnoha směrech, učí se trpělivosti a vytrvalosti - a to se v životě bude hodit. Myslím, že těch pět let (první rok chodila dcera na zpívání) hudebního vzdělávání dá dítěti dorý základ - a pak už to encháme na nich, jestli bude dál pokračovat, nebo ne. Základ se neztratí a mohou se k němu vrátit třeba i v dospělosti. Takže syn zrovna dneska začíná s flétnou, chce hrát na housle, ale ty plánujem až kdyžtak od příštího roku, je to náročný nástroj. Dcera i syn jsou myslím takové průměrné talenty, ze kterých nikdy nebudou nějací virtuosové, ale to ani nen naším cílem. Nejmladší (2 roky) zatím jen mlátí do piána, jak ho napadne :)
Předchozí