Ani jsem si nevšimla, že se tu probítrá můj příspěvek. Tak pro rýpalky :-) synovi objevili v 5 letech celkem závažnou poruchu zraku a ta byla identifikována jako důvod, proč DO 5 LET SKORO VŮBEC NEKRESLIL A ODMÍTAL VEŠKERÉ TAKOVÉ AKTIVITY. Protože měl jít v 6 letech do školy, bylo potřeba dohnat zpoždění oproti dětem, které drží tužku už ve 2 letech (jako náš mladší syn). A neznamená to že psal celé dny (ó, kdyby tak) - ale dělal speciální cvíčka pro předškoláky třeba 15 minut co 2-3 dny. S tím psaním je vždycky rychle hotový, ale kolikrát podle hesla "práce kvapná málo platná". Písmenka se naučil sám, ani nevím jak - už od mala si pamatoval názvy obchodů kam jsme chodili a už to šlo. Ale moc rychle ještě nečte, musí si to dělit na slabiky. S matematikou - mám doma čerstvě koupenou matiku pro 1. třídy ale jinou než mají oni. Uvažuju že mu sebou budu dávat asi tak ten 3.sešit z těch 3 - to se bude aspoň blížit tomu co umí. Ale nemám problém s tím že by se tam málo naučil, spíš nechci aby se nudil. A taky mám pocit že některé věci se děti učí v nelogických sekvencích. Takže má-li dítě doplnit mezeru v příkladu mezera - 5 = 2, neodolám a ukážu mu pravidla pro převádění čísel v rovnicích (změnit znaménko při převodu na druhou stranu), místo mezery mu nabídnu písmenko X. Je to špatně? Já myslím že nikoli, pro mě je tohle logický postup. A zastávám názor, že pokud se zajímá a je schopný tyhle postupy pochopit, nebudu mu bránit. Bude mít náskok a vzhledem k tomu (ťuky ťuky), že bych byla ráda kdyby jednou udělal VŠ jak se v naší rodině sluší, radši se snažím mu tyhle věci nabídnout včas. Má-li zájem. Škola pro nadané děti je pro nás pasé, nejsme z Prahy.
Mmch. člověk se nestačí divit těm emocionálně podbarveným projevům, jak každý do každého vidí, zná jeho život a má potřebu se k němu vyjádřit. Jak on by to dělal lépe. Já jsem přitom měla v úmyslu jen vyjádřit obdiv k rodičům, kteří si domácí školu vezmou na sebe a trochu obavu, že v konvenční škole se může nadané dítě nudit :-).
Předchozí