Lído,
zkusím to ještě jednou. Nevadí mi, když děti čtou. Vadí mi, když je matky předčasně podněcují k tomu, aby četly. Nebo počítaly. Nebo recitovaly strašně dlouhou báseň. Aby prostě podávaly výkony.
Chápu, že každý rodič chce, aby jeho dítě v dnešním světě nějak obstálo. Já taky. Jsem přesvědčená o tom, že skutečná inteligence ale s těmito výkony tak moc nesouvisí. Když budu na dítě tlačit, může to být vyloženě kontraproduktivní. A proto je mi šumák, jestli moje dítě umí písmenka nebo čísla nebo básničky. Přála bych si, aby umělo přemýšlet. Aby se dobře orientovalo v těch nejběžnějších situacích. Aby se dobře rozhodovalo. Aby bylo tvořivé (což jde skoro v protisměru vůči memorování – záměrně se s dítětem neučím nic nazpaměť, podporuju ho v jakékoli tvorbě a fabulacích, ať jsou jakkoli absurdní). Aby umělo obecné věci, které se jednou hodí truhláři i jadernému fyzikovi. Koukám, že na webu je i něco z té literatury, kterou jsem dřív uváděla. Aby uměli třeba i toto: http://www.portal.cz/scripts/detail.php?id=4363
Předchozí