| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat názor k článku „Zbit romskými spoluobčany“

Kdyz jedu v CR MHD, svoje veci si hlidam neustale. Nicmene je pravda, ze kdyz pristoupi particka Romu, hlidam si je obezretneji. Proste peventivne. Na nikoho neutocim, nikomu neublizuji, nikoho neurazim. Ale taky se s nikym moc nevybavuji, chovam se obezretne a udrzuju si odstup. Co bych delala, kdyby za mnou prisel Rom s zadosti o praci nevim, nikoho nezamestnavam. Muj dosavadni nazor byl vicemene takovy, jaky tady uz zaznel: Ja jsem ta hodna, nikomu nic nedelam, ale kdyz clovek vi, ze znacna cast Romu jsou grazlove, dava si preventivne pozor. Nic zleho tim nemysli, jen chrani sebe.... Jak jednoduche.

Momentalne mam ale pohled i z druhe strany. Ziji totiz ve Velke Britanii. Jsem normalni Ceska, studentka, studuji tady na univerzite... proste zadny problemovy imigrant. A jelikoz tady zivotni naklady vysoke, rozhodla jsem si privydelavat. Vyzbrojena slusnou anglictinou, CV a dobrou virou jsem se jala shanet si brigadu. S cim jsem se setkala? Reakce typu:
"Aha Ceska.... hmmmm... no my se vam ozveme" (samozrejme neozvali)
"Ceska Republika? Jo to myslite Rusko... hmmm..."
"Vy tady studujete? Vazne? A na univerzite? Jooooo? To jako u vas doma jsou taky univerzity jooo? No ja vam neverim, dejte mi nejaky kontakt na vaseho ucitele..."

Myslim, ze kazdy kdo tu zadal o praci se s necim takovym setkal. Muze za to hromada pristehovalcu z Polska, od nas, ze Slovenska... Lide (dle nazoru mistnich) dobri tak akorat jako delnici, klizecky a au-pair. Je to podobne jako s Romy. Svoji narodnost (v jejich pripade i barvu kuze) proste nezaprete. Mate ji napsanou v pase, jmenujete se jinak, mluvite s prizvukem...

Nejhorsi jsou na tom ale ty pohledy. To, kdyz vidite, jak clovek se kterym se bavite, pri vysloveni vasi narodnosti ztuhne, jak vam ani (pro jistotu) neda sanci, koneckoncu on chce mit klid a co je mu po vas.