| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat názor k článku Náš „očkovací“ příběh

Téda, tady je živo a já si toho všimla až teď...

Nejprve bych chtěla všem říct, že od určité doby do očkování dost "šťourám", a přestože nejsem lékařka, myslím, že jsem slušně informovaná.

Nejdříve k té povinnosti očkovat - ve většině zemí sice neexistuje povinnost očkovat, ale jsou jiné donucovací prostředky - třeba Vám nevezmou dítě do jeslí, školky, starší do školy a na tábor... Nedávno jsem slyšela, že třeba v Holandsku není povinnost očkovat, ale dosahují vyšší proočkovanosti než je tomu v ČR. Navíc mají pneumokoka a meningokoka.
Chápu ale ty, kteří mají výhrady proti očkování proti TBC. Nedávno to sice bylo krásně vysvětleno na blogu Lidovek, ale i tak mám stále pochybnosti a příště bych to dětem už nenechala píchnout v porodnici, ale až v těch 6 týdnech...

Trivivac, po které měl syn pisatelky reakci, bohužel tyto reakce způsobuje docela často. Nechápu, proč jste si nepřiplatila za Priorix, který je údajně šetrnější. Je to jedna z mála zbývajících živých vakcín, ty jsou vždy rizikovější než ty neživé. Chápu, že ho někdo chce dát později. Myslím, že je to důležité očkování, ale ty nemoci obvykle dělají velké problémy až v pozdějším věku. I když asi taky jak kdy, protože prý nedávno byla epidemie spalniček v Rakousku...