Re: Učebnice? Zbytečnost
Tato debata se mi docela líbí. Učím na druhém stupni matematiku, fyziku, informatiku. Je pravdou, že na matematiku mají pracovní sešit a učebnici (A4, papírové desky) a jeden sešit. Domácí nosit nemusí ten tu nikdy a nikdo ani v jiných předmětech nevyžaduje, krom když je tam úkol. Stejně jich půlka ten sešit nosí jak říkají pro jistotu. Pokud mají dejme tomu šest hodin, vždy jsou tam nějaké hodiny volnější. Stejně z mých 17 dětí má kolem 10 dětí všechny učebnice a sešity v aktovce. Tomu si přidejte 2 l flašku pití.
K tomu že jsou učebnice zbytečné. S tímto nemohu souhlasit. Podle nových metod, bychom měli děti pouze dovádět k nějakému závěru a ne mu učivo předkládat, jako hotovou věc. Já pracuji hodně s učebnicemi, kde jsou obrázky, grafy, návodné tabulky atd. Spíš než zbytečné, by se mělo zjistit, jak danou učebnici co nejlépe využít. Děti by se měli učit hledat v textu to podstatné a s textem pracovat, aby se nejednalo jen o mechanické čtení. A čtení s porozumněním je dnes velký problém.
Ještě k rozdávání papírů apod. Ani sedmáci či osmáci si nejsou schopny většinu namnoženého materiálu uschovat. Běžně postráceno během jednoho dne, takže u menších dětí si to neumím představit vůbec.
Odpovědět