Ahoj Vaal, jak psala Markéta, poruchu pozornosti. V podstate to funguje tak, ze dite dokaze vnimat v urcitem veku jen urcity pocet podnetu v casovem useku. Zbytek nevnima, vypousti. Predstavte si to jako animovaný film, 100 políček. Male dite jich dokaze postrehnout jen cast, treba 25. V podstate mu ten pribeh ani nedava smysl. Casem se unavi, asi jako pri koukani z vlaku.. Hrozi nebezpeci, ze zacne vnimat selektivne. Proste: kdyz se mozek unavi, vypne a prestane vnimat. Nebezpeci je v tom, ze se to nauci a bude v tom pokracovat napr. i ve skole. Pak by se mohlo stat, ze snadno preslechne pokyny, nektere informace, neudela ukol, protoze proste nebude vnimat, ze nejaky dostal. A to ne proto, ze by to delal schvalne.
Samozrejme kazde dite je jine a rychlost jeho vyvoje je jina. Platí, že dítě může začít sledovat kratší pohádky (např. večerníčky), když dokáže vyprávět o čem příběh byl
A pozor: kupodivu tohle platí pro veškerou činnost, nejen počítač či televizi. Tohle se může stát i u knížek. Pokud si dítě prohlíží knížky samo, tzn. není u něj rodič, co s ním prohlíží a ukazuje vše na stránce, může se dítě naučit sledovat jen jeden obrázek, zbytek pomíjí,
Ještě Tě trochu uklidním, je to spíš dlouhodobá záležitost, dnešníma dvěma hodinama by jsi žádnou škodu napáchat neměla
A těch 20 minut u Hravého učení: víte, ten názor není jednotný. Někdo tvrdí, že když je dítě aktivní, dává pozor a vhodně reaguje, pak lze činnost provádět dokud tento stav trvá.. klidně i 20 minut
jakmile aktivní není, je třeba práci okamžitě ukončit a zkusit něco jiného. Jiní tvrdí, že limit 15 minut by se prostě překročit neměl.
asi jako se vším.. názorů halda a babo raď