26.2.2010 14:21:03 helena + veverčátka
NESOUHLASÍM S NĚKTERÝMI ÚDAJI
Souhlasím, že agresivita je součástí silničního provozu asi stejně, jako v mezilidských vztazích. Byla tu ale vždycky, jen nebyla tak vidět.
Řekla bych, že autorka bere některá tvrzení zbytečně osobně, možná je to ta, co parkuje na 6x a čeká u výjezdu, byť už nic nejede a mohla by odbočit, ale já osobně to nedělám a tak se mě to nedotýká a nikdy se mě to nedotýkalo ani v případě, že jsem byla nevyježděná a nejistá a na té křižovatce jsem opravdu stála (je samozřejmně lepší postát si na křižovatce než se tam vrhnout, to bez debat! a kdo to nechápe je pro mě "pitomo" ať je to chlap či ženská). Ale to, že ženy za volantem působí často velmi nejistě (statisticky mnohem častěji než muži) a tím i dělají "viditelné" byť ne nebezpečné chyby, to prostě nezapřeme.
Absolutně nesouhlasím s touto větou: "Doba, kdy dopravní nehody byly páchány téměř výhradně pod vlivem alkoholu, případně nepozornosti, a nikoliv agresivním stylem jízdy a „machrováním“ těch, kdo si řidičské oprávnění obstarali pod rukou za 20 000 Kč."
1. Dříve bylo v ČR auto velikým luxusem, takže jej neměl každý, tj. počet aut byl několikanásobně menší než dnes, takže nějaké "machrování" nebylo tak vidět.
2. Nevím, kde ve statistikách našla tu informaci, že většina nehod nebyla páchána "dříve" (dost zvláštní letopočet) z "marchrování", takovou kolonku jsem nikde ve statistikách nenašla.. (A dle informací od mého táty, ročník 49, byli i za jeho mládí v lavicích na střední prázdná místa, protože kluci se zabili při blbostech na motorce/v autě.)
3. Statistiky dokládají, že aut na silnicích VÝRAZNĚ přibylo, ale v přepočtu na počet aut se děje méně nehod a mnohem méně lidí je tím postižených (zraní se, zemře). Celoevropsky sice nejsme moc reprezentativní, ale také máme nesrovnatelně horší silnice a řekla bych, že i morálku policejního sboru, který někdy dělá kontroly spíše účelově než aby to mělo trvalý efekt.
Viz. http://www.autosap.cz/sfiles/a1-95.htm - vypovídající jsou především údaje, které se vypočítávají v poměru na 100 registrovaných automobilů.
Sama bych řekla, že s počtem lidí na silnicích agresivita stoupá ani ne proto, že by byli lidé agresivní, ale proto, že se provoz čím dál více zahušťuje a není možné z toho nijak uniknout. Pak jsou i více vidět "ti blbci". Já jsem jeden čas jezdila hoodně, i do zahraničí, ale vesměs bych řekla, že jezdíme průměrně, problém dělají jen "jedinci", kteří to ale samozřejmně nevidí, dokud nenarazí - bohužel často do někoho. Problém je, že tito jedinci se třeba v zahraničí "srovnají" a jezdí tak jenom v ČR, tak proč?????
Odpovědět