Příloha pracovní smlouvy č.1
Pracovní náplň
Tady máte část z toho ,co je povinností učitelky, aby jste měli představu,,,
• Je odpovědná ředitelce školy.
Pracovní a organizační záležitosti
• Plní určenou míru přímé vých. vzděl. povinnosti a koná práce související s výchovně vzdělávacím procesem.
• Zajišťuje výchovně vzdělávací činnost směřující k získávání vědomostí, dovedností a návyků dětí, podle daného vzdělávacího programu školy.
• Účastní se porad svolaných vedoucími pracovníky školy.
• Plní příkazy ředitelky školy, zástupkyně ředitelky školy.
• Zastupuje přechodně nepřítomnou učitelku nebo jiného pedagogického pracovníka v rámci sjednaného druhu práce.
• Je přítomna ve škole v době stanovené jejím rozvrhem, v době porad svolaných ředitelkou školy, v době stanovené pro případné přechodné zastupování jiného učitele, v době stanovené pro konzultace s rodiči, v době mimotřídní práce s dětmi a v jiných případech, které stanoví ředitelka MŠ.
• Sleduje přehled zastupování a úkoly dané vedením školy (nástěnka v šatně školy).
• Dbá, aby její jednání a vystupování před dětmi, rodiči i širší veřejností bylo v souladu s pravidly slušnosti a občanského soužití a s výchovným působením školy.
• Hlásí vedení školy plánované akce mimo budovu školy.
• Vykonává dozor nad dětmi po celou dobu pobytu dětí v MŠ do doby převzetí dítěte rodičem nebo jejich zástupcem. Stejně tak provádí dozor při akcích organizovaných školou.
•Zodpovídá za aktuálnost a správnost informací na třídní nástěnce
Výchovně vzdělávací proces
• Zajišťuje komplexní výchovně vzdělávací činnost zaměřenou na rozšiřování vědomostí, dovedností a návyků dětí podle daného vzdělávacího programu školy. Využívá specifických, diagnostických, vzdělávacích a kontrolních metod, včetně individuální práce s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami.
• Na základě školního vzdělávacího programu tvoří vzdělávací program třídy mateřské školy, ve které pracuje.
Vzdělávací program třídy a výchovně vzdělávací proces pravidelně hodnotí – evaluuje.
• Vytváří podmínky pro cílevědomý osobnostní rozvoj dětí, předpoklady pro další vzdělávání.
• Provádí osobní přípravu na VVP, přípravu pomůcek a přístrojů didaktické techniky, přípravu materiálů .
• Vede předepsanou pedagogickou dokumentaci, zejména Přehled výchovné práce, Přehled o docházce a Evidenční list pro děti
Tvoří portfolio dětí
• Řídí se rámcovým programem pro předškolní vzdělávání, místním školním vých. vzdělávacím programem, tematickými plány, případně jinými schválenými nebo zpracovanými dokumenty.
• Provádí soustavné pozorování vývoje dítěte, jeho vědomostí , dovedností a návyků a potřeb.
• Vede soustavnou evidenci o vývoji dítěte - diagnostika dítěte.
• Spolupracuje s rodiči dětí, na požádání rodičů je informuje na třídních schůzkách, popřípadě na individuálně dohodnuté schůzce. Písemně informuje rodiče v případech, kdy je to v zájmu výchovy dítěte.
• Podílí se na vypracování individuálního vých. vzděl. plánu pro děti se zdravotním postižením a pro děti s OŠD
• Podává návrhy na vyšetření v pedagogicko psychologické poradně a SPC.
• Věnuje dostatek individuální péče všem dětem, zejména dětem z málo podnětného prostředí, dětem se zdravotním postižením.
• Oznamuje poznatky, které mohou nasvědčovat tomu, že dítě je v rodině vystaveno týrání, zneužívání, zanedbávání nebo jiným způsobem špatnému zacházení.
• Usiluje o to, aby na základě výchovně vzdělávacího procesu docházelo k soužití lidí různých národností, náboženství a kultur a k respektování odlišností jednotlivých etnických skupin.
• Podává návrhy na odklad školní docházky, na přeřazení dítěte do jiného typu zařízení, na zajištění specializované péče o děti se zdravotním postižením.
• Konzultuje s ostatními učitelkami, ředitelkou, podle potřeby i s pracovníky poradny
( zdravotnického zařízení) a SPC problematiku jednotlivých dětí, především dětí s trvalejšími psychickými a zdravotními potížemi.
• Podle pokynů vedení školy řídí organizační záležitosti své třídy.
• Připravuje se na setkání s rodiči.
• Předává včas rodičům nezbytné informace o akcích školy, nabídce zájmových kroužků, o způsobu přihlašování a odhlašování dětí, o řešení školních úrazů, o spolupráci ap....).
• Podílí se na organizačním zajištění všech mimoškolních akcí - školy v přírodě, plavecké kurzy, maškarní karnevaly, oslavy Dne dětí, výlety ap.
• Podává zprávy o dítěti pro PPP, Policii ČR, sociální odbor.
• Při přechodu dítěte na jinou školu připravuje potřebnou dokumentaci.
• Zpracovává podklady pro celoškolní dokumentaci – roční plány, výroční zprávy apod.
• Doplňuje a aktualizuje údaje o dětech v evidenčním listě dětí, předává tyto změny též ředitelce školy.
Vzdělávání
•je povinna dále se vzdělávat, a to v samostatném studiu nebo v organizovaných formách dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.
• Samostatně studuje pedagogickou literaturu, právní předpisy a vnitřní školní normy.
Materiální oblast
• Odpovídá za pořádek ve třídě, za estetický vzhled .
• Kontroluje stav nábytku, pomůcek a hraček ve třídě, informuje vedení školy o nedostatcích.
• Je odpovědná za didaktickou techniku, hračky a učební pomůcky, které jsou trvale umístěny ve třídě, ve které pracuje.
BOZP
• Sleduje vybavení třídy nábytkem ( velikost, vhodnost, bezpečnostní úprava), osvětlení třídy, hluk, teplota, zatemnění před sluncem ap.
• Vytváří, dodržuje a kontroluje podmínky k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí při jejich účasti ve vých. vzděl.procesu v MŠ, též při všech ostatních akcích MŠ.
• Zajišťuje poučení dětí o BOZP a PO
• Vychovává děti k dodržování hygienických zásad a zásad bezpečnosti práce.
• Sleduje zdravotní stav dětí a v případě náhlého onemocnění dětí informují bez zbytečných průtahů vedení školy a rodiče nemocného dítěte.
• Při úrazu poskytne dítěti nebo jiné osobě první pomoc, zajistí ošetření dítěte lékařem. Úraz dítěte zapíše do knihy úrazů.